Test na drogy a HHC
Anna
Dobrý den,
mohla bych se prosím zeptat, zda byste mi dokázali poskytnout informace ohledně legálního HHC a testů na drogy? Někde jsem četla, že i po užívání hhc produktů může vyjít pozitivní test na drogy - sliny/krev/moč? Je tomu tak? Dokáží poté další analýzou zjistit, že se jedná o zbytky hhc a ne thc? Jde mi konkrétně o testy z moči. HHC se všude prezentuje jako legální produkt, tak mě trochu vyděsilo, že člověk může tzv. “nalízat”. Děkuji

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Anno,
děkujeme za Váš dotaz.
Legální HHC, je to, které bylo získané z rostliny konopí (obsah THC je přitom v rozmezí od 0,3 -1%) , přirozeně se vyskytuje v semenech a pylu. HHC lze ale také uměle vyrobit v laboratoři. Potom se jedná o nelegální produkt.
Co se týče testů, kolegyně zjišťovala v toxikologické laboratoři, že HHC může také způsobit pozitivitu běžně prodejných testů na drogy (tedy sliny, moč). Nejde ale s jistotou říci, že test vyjde pozitivní/negativní vždy. Opravdu záleží na typu užívaného HHC, množství, použitých testech atd.
Co se dodatečné analýzy týká.. HHC i THC mají podobnou chemickou strukturu -> HHC je derivátem THC ale v těle se metabolizují na rozdílné látky, tedy mělo by se v laboratoři poznat, zda se jednalo o THC či nikoliv. To by Vám přesněji vysvětlili v některé z toxikologických ambulancí např. https://www.vfn.cz/pacienti/kliniky-ustavy/ustav-soudniho-lekarstvi-a-toxikologie-toxikologie/kontakt/.
Nevím, jakým způsobem a za jakým účelem by testování probíhalo ale např. pokud by se jednalo o testy z moči v zaměstnání, používají se běžně prodejné testy z lékárny a u těch není 100% jistota, že vyjdou negativní i když člověk THC neužívá. Pokud se jedná o Vás nebo i pokud se ptáte pro někoho známého, je možné si test zakoupit v lékarně a vyzkoušet doma.
Aby se co možná nejvíce předešlo riziku, je lepší, pokud je to nutné HHC produkty s co nejnižším obsahem THC a vybírat si kvalitní a ověřené prodejce.
Snad stačí takto, pokud byste potřebovala ještě nějaék doplňující informace, klidně se ozvěte.
Markéta