heroin
Kuko1
no ja bojujem stimto bol som vyhodeny s liecby ambulantne zato som si mohol sam trvalo to asi dva mesiace a dopadlo to tak ze vzivote som si nepychal fajcil som ale bohu zial zacal som aj ja pychat a teraz to mam tak ze kazde rano ked otvorim oci vidim inzulinku a ked nie tak ked sa pozriem rano na oblohu vsade mi pada zneba heroin uplne vsade hotovi som stoho

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Kuko1,
oceňuji, že píšete a přestože nedáváte dotaz, tak předpokládám, že byste chtěl pomoci s řešením své závislosti na heroinu. První důležitý bod je Vaše rozhodnutí s touto situaci něco dělat. Dále je pak říci si o pomoc, někam osobně zajít. Pokud jste stále nerozhodný, tak můžete využít poradenství v Kontaktním centru. Většina těchto zařízení poskytuje poradenské a harm reduction služby (tzn.výměna injekčního materiálu), zdravotní ošetření apod. Tyto služby jsou anonymní a bezplatné. Můžete se samozřejmě obrátit i na amnulantní léčbu, kam jste docházel, kde už znají Váš příběh a mohou poskytnout také podpůrnou a poradenskou činnost. Dle toho, co jste psal, může být pro Vás ambulantní léčba nedostatečná a pak je variantou pobytová v léčebně. Podmínkou pro vstup je zdravotní pojištění, někdy požadují i zprávu nebo doporučení od odborného zařízení nebo lékaře k léčbě. Samotné léčbě musí předcházet detoxifikace od opiátů, kterou nabízí i některé léčebny přímo v rámci svých zařízení. Toto jsou základní informace a určitě by Vám bylo při osobní návštěvě sděleno více informací a konkrétní nabídky. Doporučuji minimálně vyhledat v místě bydliště služby Kontaktního centra, i když byste nebyl pevně rozhodnutý, můžete využít jejich služby o kterých jsem psala výše. Pokud budete potřebovat kontakty nebo doplnit nějaké informace, obraťte se na nás opět a pokusíme se Vám pomoci.
Za Drogovou poradnu
HS