extremní zápach z těla a někdy i úst
dan
Zdravím, jsem již asi 12 let závislý, z toho jsem bral třeba 5.. Opakované recidivy a tak.. o tom jindy.. Mám hlavně poslední dobou problém s opravdu silným zápachem z pocení a pár dní i z úst.. koupu se stále, nikdy jsem neměl problemy s játry, žloutenky.. jsem schopný se zasmrádnout chvíli po dávce.. jet do města, pokud nejsem uplně vyspalý je fakt konec... zajímá mě, jestli nedělám něco špatně, nebo tak. Také jsem hodně hubený, takže je to na mě vidět pár dní po relapsu... Takže ačkoliv jsem v tom třeba 14 dní tak na mě lidi reagují jak na totalní trosku.. Je možné, že je to vše ze špatné nebo nedostatečné stravy?? Piju poslední dobou fakt hodně.. Díky hezký den..

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Dane,
a díky za dotaz i za důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Nepíšete, co přesně užíváte, předpokládám, že pervitin, ale možná je to jinak.
Nicméně k vaší otázce ohledně zápachu z ústu a zapáchajícího potu po užití: pervitin je chemikálie, při jejím odbourávání a vylučování z těla dochází mimo jiné k tomu, že se látky/metabolity vylučují kůží, tedy i potem. U řady uživatelů se skutečně setkáváme s tím, že na nich lze poznat užití ne jen podle toho, jak se chovají, nebo vypadají, ale i podle toho, jak zapáchají. To nemusí nutně souviset s nedostatečnou hygienou, ale jednoduše s tím, že do sebe vpravují chemikálie, se kterými jejich tělo nakládá právě tak.
Vliv na to může mít složení drogy, ale také váš metabolismus, váš zdravotní stav, psychický stav, stav vašich orgánů a jistě i životospráva.
Zápach z úst můžete řešit zvýšenou hygienou, ale také je potřeba se pravidelně najíst. Hladovění bývá jedním z důvodů, proč je člověku cítit z úst.
A přeci jen: pervitin tělo stimuluje do stavu pohotovosti ... člověk nejí, kolikrát ani nepije ... je nabuzený a logicky se tak může i více potit.
Ale pokud je to tak, že jste nikdy takové potíže neměl, pak by bylo dobré zajít k lékaři na preventivní prohlídku a potíže se zapáchajícím potem zmínit. Někdy je tento příznat spojován s infekcemi, nebo jinými zdravotními problémy, které skrz užívání prostě přehlížíte. Užíváte-li 12 let, bylo by dobré na sebe dávat pozor a jednou za čas k lékaři zajít.
Poslední věc - užívání pervitinu do jisté míry zostřuje smysly, což může mít vliv na intenzitu, s jakou zápach vnímáte, ale zároveň je to neurotoxická látka a může se stát, že zápach cítíte hlavně vy sám právě proto, že se na něj soustředíte.
Budu ráda, když se ozvete, jak se situace vyvíjí a ještě jednou opakuji doporučení zajít k lékaři. Zdraví máte jen jedno! Dávejte tedy na sebe pozor.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.