Testy z moči v těhotenství
DARKANGEL
Dobrý den. Jsem uživatelka pervitinu a občasně i marihuany. Jsem v 27tt těhotenství a mám jít příští týden na KO k lékaři, kde mám přinést ranní moč. Nejsem na to pyšná, ale vlivem i stresové situace jsem užívala během těhotenství pervitin i marihuanu. Teď jsem asi týden a půl čistá, chci to kvůli miminku vydržet a i ten stres okolo mě se uklidnil a myslím, že bych to mohla zvladnout. Ale k mému dotazu chtěla jsem se zeptat, co vše se testuje z moči a jak dlouho to pervitin a marihuana zůstávají? Jsou tyto drogy zjistitelné v tomto testování, co se dělá v těhotenství? Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Darkangel,
díky za Váš dotaz a odvahu napsat. Vyšetření moči v průběhu těhotenství neslouží k odhalení toho, zda těhotná žena užívá návykové látky, ale zda v těle neprobíhají nějaké změny, které by mohly značit zdravotní problém (cukr v moči, bílkovina v moči atd.). Kde by mohlo ale dojít k testování přítomnosti návykových látek v těle, a to matky i dítěte, by mohla být porodnice, v případě podezření ze strany zdravotnického personálu (děje se například u matek, které nedocházely do těhotenské poradny, nemají k dispozici těhotenskou průkazku, mají zvláštní projevy v chování atd.). U testů ze smolky dítěte (první stolice po narození), lze pak odhalit návykovou látku až několik měsíců zpětně.
Píšete, že jste měla velmi stresové období, ale že se nyní snažíte abstinovat. Úplně Vám rozumím, těhotenství samo o sobě může být také velmi stresovou záležitostí, obzvlášť, když se k němu nabalí další problémy. A říkám si, že na tu snahu o abstinenci nemusíte být ale sama. Velmi bych Vám doporučila vyhledat některé z adiktologických zařízení, které by Vám v tom mohly velmi pomoci. Už jen třeba v tom, že si Vás vyslechnou, bez odsuzování a divných pohledů, pomohou zmapovat co by ho mohlo plán abstinovat ohrozit atd. Plán abstinovat je skvělý, obzvlášť v těhotenství, možná ho ale půjde líp uskutečnit s odbornou pomocí. A nemusíte se bát, pracovníci adiktologických služeb jsou vázáni mlčenlivostí, vše co jim sdělíte, zůstane jen mezi Vámi.
Ve Vašem městě se můžete obrátit například na tyto adiktologické ambulance:
https://jihlava.charita.cz/co-delame-nase-sluzby/vypis-sluzeb/adiktologicka-ambulance
http://www.at-ambulance.cz/
Stačí Vám moje odpověď takto? Pokud byste ráda získala ještě další informace, napište, ráda odpovím. Můžete se také podívat na web www.mamaadrogy.cz, na kterém jsou k nalezení praktické informace pro rodiče - uživatele.
Přeji jen vše dobré, málo stresu a hodně zdraví!
AN