nadužívání léků
oxy-rivo
Jsem muž ve věku 48 let. Prodělal jsem zánět mozku s trvalými následky. Po roce nelepšícího se stavu.Se přidalo psychyatrické onemocnění. Prodělal jsem všechna dostupná vyšetření,ve třech nemocnicích a nespočet v ambulancích specialistů. Hlavně neurologie a psychyatrie.Na MR snímcích mozku patrné stopy po zánětu. Poškozená krátkodobá paměť a centrum pozornosti.(prokázáno neuropsychologickými testy ve FNHK).Na úzkosti, fobie a deprese vyvolané nelepšícím se zdravotním stavem mi byl Předepsán Rivotril a Deniban. Zároveň však dlouhodobě užívám opioidní léky na komplikace spojené s úrazem bederní páteře.(zhruba 5 let) Nejdříve tramadol. Po hospitalizaci kvůli radikálnímu zhoršení problémů s bederní páteří předepsán oxycodon.V této době jsem začal překračovat předepsané dávkování a časový odstup mezi dávkami benzodiazepinů a opioidů.V podstatě beru současně dvojnásobnou dávku rivotrilu a oxycodonu. Do toho občas přidám alkohol, který je u všech léků mi předepsaných zakázán. Pravidelně dojíždím do neurologické a psychiatrické ambulance, ale tento problém jsem tam zmínil jen okrajově a ne zcela pravdivě. Což vedlo pouze ke změně medikace kvůli interakcím z oxycodonu na palexia. Ale s vysazením antidepresiv a nasazením Denibanu opět návrat k oxycodonu.
Zhruba za měsíc mě čeká nástup do psychyatrické léčebny v Havlíčkůvě Brodě. Ale rád bych se zbavil této vzrůstající závislosti před nástupem do léčebny.Respektive nejsem si jist kam až může tato závislost vést,abych vůbec byl schopen do léčebny nastoupit. Jelikož moje léčba má být zaměřena na generalizovanou depresi, sociální fobii a tréning paměti.Před onemocněním jsem byl vrcholový sportovec a pracovně vysoce postavený odborový funkcionář,člen výkonného výboru evropské rady zaměstnanců a vysoce efektivní úředník. Byl jsem schopen za necelý měsíc nastudovat kompletní změny evropského práva vztažené k brexitu a na mezinárodních konferencích usvědčit z nepravdivích prohlášení doktory práv EU. Teď si nedokážu zapamatovat jestli jsem snídal a co. Ale na to abych se zdrogoval kombinací benzodiazepinů a opioidů nezapomenu. Jak začít s detoxikací a vrátit se na předepsané dávkování a udržet ho? To je dotaz, na který bych od Vás chtěl odpověď.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Oxy-rivo,
děkujeem za dotaz a sdílení Vašich obtíží. Není toho málo, s čím se potýkáte. Vzhledem k zdravotnímu stavu a veškeré medikace bych Vám doporučila otevřeně o alkoholu a nadužívání předepsané medikace mluvit se svým ošetřujícím lékařem, který Vám ji píše. Určitě bych byla opatrná v sebedetoxifikaci doma. Takto na dálku Vám nemůžeme suplovat lékařskou péči a ohrožovat Vás na zdraví a životě. V PN Havlíčkův Brod je možné jít i na detoxifikaci, která je ve zdravotnickém zařízení pro Vás bezpečnější, a pak dále pokračovat dále v plánované léčbě. Můžete se s lékařem domluvit i na jiném modelu např. ambulantní detoxifikaci, ale to je opravdu na jeho rozhodnutí a znalosti Vašeho zdravotního stavu.
Oceňuji, že chcete řešit a změnit svůj život, kdy nejste spokojený v tomto stádiu. To mi přijde jako dobrý začátek pro změny. Jen se nebojte, říct si o pomoc napřímo v osobním kontaktu.
Pokud Vám budeme moci nějak přispět s doplněním informací či podporou, ozvěte se.
Přeji, ať se Vám zadaří zvítězit v tomto nelehkém "utkání"
HS