Kratom u epileptickych záchvatu
Pan Karel
Dobrý den chtěl bych se zeptat jak mám postupovat ve své aktuální situaci. Vytvořil jsem si závislost na kratomu a potrebuju s nim přestat kvůli nedávnemu druhému epileptickemu záchvatu. Nevím jestli je lepší ihned přestat a protrpět několik dni nebo nějak snižovat dávkování.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrá den Karle,
pokud se u Vás objevily epileptické záchvaty a další obtíže a vedle toho konzumujete ještě další látky, doporučila bych Vám raději nemocniční detox než vysazovat ambulantně a už vůbec ne na vlastní pěst (riziko poškození zdraví a ohrožení života). Na detoxu budete pod dohledem zdravotníků a tím se vyvarujete nežádoucím následkům. Při hospitalizaci se dá i případně zmírnit abstinenční příznaky vhodně podanou medikací. Je to nejbezpečnější varianta k vysazení. Samozřejmě můžete i ambulantně, opět ve spolupráci s odborníky, ale je otázkou, jak se danému adiktologickému zařízení do toho bude chtít a je to na delší dobu, kdy se vysazuje postupně po malých dávkách. Musí to být se souhlasem lékaře- psychiatra, který za to přebírá zodpovědnost.
Popřemýšlejte i o následné léčbě po detoxifikaci, abyste předcházel návratu k užívání drog, případně abyste minimalizoval rizika při opětovném užití. Léčba může být i ambulantní. Pokud byste potřeboval kontakty na detoxifikační zařízení a ambulantní v místě Vašeho bydliště, napište okres, okud jste, a pokusíme se Vám předat příslušné kontakty. Určitě však buďte opatrný, jak nyní s užíváním, tak i po vysazení. Reakce organismu na užití drog při dávce, na kterou jste byl zvyklý, nebo při ombuianci více látek, by mohla být masivní a opět by jste byl v ohrožení života.
Budu ráda, když dáte o sobě vědět.
Za Drogovou poradnu
HS