Dotaz
Jarka
Dobrý den. Už nějakou dobu chodím na neurologii, bolest zad,levé ruky ,operace lokte. Když jsem řekla že mi bolí páteř a brní mi stále prsty na levé ruce,kde byl operován loket který je na dotek taky citlivý tak mi paní neuroložka předepsala Elicea . Ale já nejsem psychicky na dně, ale mám jen bolesti. Pořád mi nutí nějaké antidepresiva, nehodlám se třeba zabít. A tak.Nejsem blázen,neurotik,jen potřebuji vyléčit páteř. Jen potřebuji od bolesti. Dotaz = je to správně že mi předepisuje antidepresiva??? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Jarko,
děkujeme za důvěru, s jakou se na nás obracíte. Těžko se mi hodnotí situace, bez znalosti všech náležitostí. Asi opravdu by bylo dobré si o tom promluvit s Vaší lékařkou, jaké jsou důvody k předepisování medikace. Mohu jen vycházet z předpokladu psychosomatických onemocnění, kdy somatické obtíže mohou souviset s psychickými a naopak. Dlouhodobé zdravotní obtíže se mohou projevit negativně v prožívání a odráží se v našem fungování. Lékaři, kteří řeší somatickou stránku onemocnění, mnohdy nenabízejí tuto variantu, kdy je potřeba mít na mysli i psychický stav nemocného. Sděluji to i pro pohled z jiného úhlu než to, že musíte být  považována "za blázna". Samozřejmě jedna věc je medikace a druhá pak mít prostor o svém prožívání mluvit. Při chronických bolestech považuji psychologickou podporu za efektivní a potřebnou. Toto Vám asi lékařka nenabízí, z jakýchkoliv důvodů, ale k uvolnění nabízí medikaci. Z mého pohledu naštěstí nenávykovou, s čímž se během své praxe setkávám častěji. Věřím, že najdete společnou shodu v nějakém dalším řešení, aby Vám to bylo k zlepšení zdravotního stavu. Mimochodem jste také samostatná osoba, která může AD medikaci odmítnout užívat. Neříkám, co je správné a špatné, ale jaké jsou Vaše možnosti. Pokud budete potřebovat doplnit nějaké informace nebo dát kontakt na odborné poradenství, ozvěte se opět.
Přeji, ať se správně rozhodnete a ať je Vám lépe.
Za poradnu
HS