Rozdíly
Pavel
Zdravím, jaký je rozdíl mezi amphetaminem a methamphetaminem. Je tam nějaký rozdíl v účinku? Já dřív myslel, že je to to samé, ale prej ne
. Liší se to tedy jen chemicky? Ještě jsem slyšel o fertenminu. Nějaká látka v adipexu (léku na hubnutí) a prý je to podobný pervitinu.
Ještě bych rád věděl, jaký je rozdíl mezi thc a hhc. Po hhc se prej člověk zhuli také, ale je to legální. Je to pravda?
A jaký je rozdíl mezi lsd a houbami. Liší se v účinku?
Díky Paja

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Pájo,
Děkujeme za Váš dotaz.
Pojďme tedy k samotným dotazům.
• Amfetamin a methamfetamin
- jsou dvě různé chemické sloučeniny. Oba patří mezi stimulanty, methamfetamin má ale silnější účinky na centrální nervový systém a může tak být více návykový. Chemicky se liší strukturou molekuly, což má vliv na rozdílnost jejich účinků.
• Fentermin a Adipex
Fentermin je lék na hubnutí, který tlumí chuť k jídlu. Adipex je jeho obchodní název. Fenentrin má stimulační účinky, právě kvůli nim může být zneužíván.
Stejně jako pervitin funguje jako stimulant, takže ano, má podobný účinek ale ne srovnatelný. Co jsem našla v popisu léku, popisují se euforizující účinky až po užití výrazně vyššího množství než je obvykle předepisováno. A ruku s tím jdou i výrazné vedlejší účinky.
• HHC  a THC
HHC - hexahydrokanabinol, lze získat jak přirozeně z konopí ale také vyrobit v laboratoři tzv. hydrogenací THC. Pokud se bavíme o HHC vyrobené v laboratoři, je nelegální.
Účinky jsou opravdu podobné jako u THC - změna zrakového a sluchového vnímání, euforie, relaxační a povzbuzující účinky. Často jsou ale účinky mnohem silnější a nepříjemné a i následné dojezdy mohou "stát za to".
• LSD a houby
LSD je syntetická droga, tedy vyrobená v laboratoři. Je silně psychoaktivní a její účinek může trvat až několik hodin.
Houby - existují tzv. psychoaktivní houby, které obsahují psychoaktivní látku nejčastěji psilocybin. Vyvolávají podobný účinek jako LSD ale v menší míře a účinek je také většinou kratší. Oproti LSD ale obsahují i jiné látky což může ovlivnit jejich účinek.
Stačí takto? Pokud byste měl ještě nějaké doplňující dotazy, tak se na nás určitě obraťte.
Markéta