Relaps
Michal
Dobrý den. Je to rok, co jsem vysadil po 13 letech metadon. A je to rok, co jsem čistý, zůstaly mi cigarety ale nechci to úplně tlačit. Problém je ale, že mám těžkou artrozu kloubů na ruce a několikrát jsem jednorázově dostal dolsin. Bolest postupně narůstala a jelikož nemůžu brát léky na styl brufenu kvůli žaludku, mám předepsaný novalgin 500 plus CODEIN 30 3 krát denně. No co naplat. Po první dávce se něco uvezlo. A já uvedenou kombinaci užívám už 16 dní. Nezvysuji dávky ale myslím na to. Zda se mi o tom. Zjišťuji že, že nemůžu lék nevzít. I 30 mg na mě působí. Příjemně. Myslíte, že bude absťák? Nevím, ale měl bych lékaři asi o své závislosti říct..

Odpověděl: Nikol Spůrová
Michale, zdravím Vás,
děkujeme za dotaz a důvěru. Je skvělé, že už více než rok abstinujete od opiátů. 13let užívání je dost dlouhá doba na to, aby si to vaše tělo i psychika dobře pamatovala. Sám píšete, že Vám léky dělají dobře, zároveň si je již nemůžete nevzít. Vrátit se zpět k užívání opiátů a jiných léků pro Vás může být velmi jednoduché a naopak odvykání složité. Určitě by bylo na místě, abyste o své závislosti svému ošetřujícímu lékaři řekl. Můžete probrat další možnosti léčby a případně i jiné alternativy medikace s méně závislostním potenciálem.
Krom farmakoterapie může být pro léčbu artrózy fajn i nějaká vhodná kloubní výživa, protizánětlivá strava, fyzioterapie i psychoterapie. Doporučuji Vám vše konzultovat s lékařem včetně Vaší minulosti.
Stačí takto?
Přeji, aby Vám bylo brzy lépe a klidně ještě napište, pokud budete potřebovat.
S pozdravem,
Nikol Spůrová