Solný roztok
Pepa
Dobrý den, od některých kamarádů co leta berou háčko jsem slyšel, že když se přešlehnu, pomůže píchnout do svalu solný roztok. Je možný, že to bude mít nějaký účinek? přijde mi to jako blbost. a co případně hrozí když si do svalu šlehnu sůl?
dík

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Pepo,
děkujeme za Váš dotaz. Při předávkování opiáty může dobře jako první pomoc posloužit přípravek Nyxoid, je to jedno dávkový nosní sprej k urgentní léčbě předávkování heroinem nebo jinými opioidy. Přípravek Nyxoid nenahrazuje akutní lékařskou péči, tedy je i po jeho podání vždy nutné volat rychlou záchrannou službu.
Nyxoid by měl vždy s sebou nosit každý, kdo je vystaven riziku předávkování opioidy, případně blízcí příbuzní nebo přátelé. Tento přípravek již nyní distribuuje svým klientům většina terénních programů či kontaktních center.
Více k přípravku naleznete zde: https://www.sukl.cz/leciva/em-dihydrat-naloxon-hydrochloridu?highlightWords=nyxoid
Aplikace soli do svalu Vás opravdu nemusí při předávkování zachránit a její aplikace Vám může způsobit i další zdravotní komplikace.
Mohu se zeptat, proč se na to ptáte? Klidně ještě napište, pokud potřebujete.
Buďte na sebe opatrný!
S pozdravem,
Nikol Spůrová