Bupensanduo
Zara
Dobrý den, jsem s vaší poradnou v kontaktu. Vždy jste mi dokázali pomoci. Za to vám vřele děkuji, hlavně paní Skořepové. Již užívám Suboxone 8/2mg 3 tablety denně, ráno ve 3h 1,5 tablety a po obědě totéž. Hodně mě zasáhli výpadky Suboxone na trhu. Užívala jsem chvíli Libroxar, nyní Bupensanduo. Bupensanduo mě mile překvapilo. Avšak můj problém je stále stejný. Jsem bez zubů,k sublingvální aplikaci je nepotřebuji, avšak při správné aplikaci je jazyk zapřen o zuby, jelikož slinné žlázy,jsou zkraje dásně. Takže problém mi dělá, že tableta je kulatá a přesto že ji jazykem přidržím,cestuje mi po puse, takže se celkem často stává, že tablety užiju nesprávně. Strašně mě to rozhazuje, takže se vás chci zeptat,zda by se tablety rozpustily,kdybych je jazykem držela přimáčklé na dásni,nebo zda existuje jiný bezpečný způsob aplikace. Když se mi to povede,je to jako bych měla poprvé v životě Suboxone, které jinak užívám téměř 4 roky. A samozřejmě je to pro mě darovaný hezký den,i pro moji rodinu. Co se týče aplikace, můžete mi prosím poradit? Řešila jsem to se zubařkou, která ale mi řekla, když umělé zuby nenosím 10 let, že už nejde nic moc dělat s úpravou protézy,jen by byla šance nějaké zuby nastřelit a na ně nasazovat protézu. Jenže to jde do stovek tisíc, na to nemám. Proto vás opět žádám o jakoukoliv radu, protože jak už jsem psala,na málokterou náhražku pěji takové ódy. Ono logicky když jsem závislá na 3 tabletách denně a nesprávně to užiju,tak je to ztracený den plný problémů, které se bohužel odráží na celé rodině. Což mě moc mrzí,ale jelikož užívám 3x denně Rivotril a na noc Tisercin,tak nemám šanci se dostat na Methadon. Jediný prášek který mě opravdu štve,je ten Tisercin, protože po něm nemám druhý den celé dopoledne sliny,a je pravda, že problémy mám většinou hlavně s ranním užitím. Je nějaká rada? Pěkně prosím? Ještě toho Tisercinu se bohužel nedokážu zbavit,vydržela jsem 18 dnů na půlkách,a pak se dostavily hrozné,ale hrozné úzkosti, celodenní propocenost atd... Kdyby jste mi dokázali poradit i to, jak se zbavit tohoto prokletého prášků, byla bych moc ráda. Když jsem užívala těch 18 dnů půlky, měla jsem ihned po ránu pusu plnou slin. Takhle mě ranní užití Bupensanduo nyní, trvá i 45 minut. Děkuji vám za vše,za jakoukoliv radu a také za to, že děláte práci, která je neocenitelná. S přáním hezkého dne Zara

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Zaro,
děkujeme za pozitivní zpětnou vazbu a ocennění. Jsme rádi, že naše odpověďi mohou přispět k zlepšení stavu. Ohledně užívání substituce sublingválně bych to udělala stejně, jak píšete, přidržet si tabletu jazykem u dásně. Co se týká suchosti v puse před cucáním, zkusila bych se nejdříve napít vody a pak si vzala tabletu k užití. S nahrazením Tisercinu jinou medikací bych to raději přenechala Vaší ošetřující lékařce, která by o změnách v medikaci měla vědět a také zohlední Váš stav či anamnézu.
Snad Vám rada k způsobu užití pomůže a dejte vědět, jak to jde.
Za Drogovou poradnu
HS