Protidrogové centrum
M튚Ša
Dobrý den přeji, chci se zeptat.. bydlím v takovým menším městě, na internetu jsem se dočetla že v mym městě působí místní protidrogový koordinátor. A tak se chci zeptat jaká je jeho náplň prace? Muzu se k němu normálně “objednat” a bude mi radit jako co dal atd.? Nebo nebere lidi ?
A doplňující otázka.. jsou všechny tyhle protidrogový centra ZCELA anonymní?? Třeba když si půjdu vyměnit jehlu? Vite já se ptam kvůli tátovi.. jak říkám jsme malý mesto a jeho tady všichni znaj, hlavně pracuje na úřadě a tak mám strach aby se to k němu nedoneslo.
Děkuji předem za odpověď :)

Odpověděl: Nikol Spůrová
M튚Ša, zdravím Vás,
a děkujeme za dotaz. Protidrogový koordinátor je pracovník okresního či magistrátního úřadu v ČR, který je pověřený plánováním a koordinováním realizace státní protidrogové politiky v aplikaci na místní podmínky.
V současné době existují protidrogoví koordinátoři v každém okrese, ve statutárních městech a v městských částech hl.m.Prahy.
Pokud byste chtěla podrobné informace o jeho práci, naleznete je na tomto odkaze: https://www.vlada.cz/assets/urad-vlady/vydavatelstvi/vydane-publikace/Realizace-protidrogove-politiky-v-krajich-a-obcich-a-jeji-koordinace_metodicke-doporuceni.pdf
Standartně to tedy nebývá osoba, která se aktuálně a přímo zabývá léčbou závislosti jako takové a měl by své klienty. Spíše tyto služby propojuje, eviduje jejich žádosti o dotace apod.
Píšete, že jste z malého město a máte obavy ze ztráty anonymity, pokud nějakou službu navštívíte. Většina služeb typu kontaktních center a jiných pracuje s klienty anonymně. Pokud napíšete, co konkrétně potřebujete a odkud jste, pokusíme se Vám vhodnou službu vyhledat.
Stačí Vám to takto? Přeji Vám vše dobré.
S pozdravem,
Nikol Spůrová