Závislost na PC + mobil
Vít
Dobrý den,
jsem více než 5 let střídavě závislý na PC (hry, videa) a v posledních dvou letech také na mobilu. Aktuálně jsem skoro úplně odřízl obě věci ze svého času, ale nevím, jak to budu dělat až na nich budu muset zase pracovat atd. Bojím se, že bych se opět do závislosti vrátil. Je mi 26 let.
Děkuji předem za Vaši radu.
Přeji hezký den.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Vítku,
a děkuju za otevřenost a upřímnost, se kterou se naši poradnu obracíte. Píšete toho o sobě jen velmi málo. Vím jen málo o tom, co máte za sebou, co vás vedlo k trávení času na počítači nebo na mobilu, jak jinak teď trávíte čas, jaké máte zázemí, podporu, koníčky apod. V takové situaci se velmi těžko radí. Proto mě napadá zeptat se, jestli máte zkušenosti s nějakou formou odborné pomoci a podpory? Zkusil jste někdy vyhledat odbornou pomoc? Nějaké poradenství, terapii? Je někdo, s kým můžete o všem otevřeně mluvit? Píšete, že se vám daří nějakou dobu obě věci - mobil i PC hry - z života momentálně odříznout, co to tedy zkusit podpořit a udělat co nejvíc pro to, aby to alespoň nějakou dobu vydrželo? Nevím, jakou máte práci nebo studijní povinnosti, netuším, jak v životě počítač a mobil budete užívat v budoucnu, i to by chtělo zvážit.
Mohlo by pomoci mít možnost s někým všechno v širších souvislostech probrat a naplánovat věci tak, abyste měl podporu, věděl, co dělat, když věci nepůjdou podle plánu a taky příležitost reflektovat a pochopit, co se to vlastně děje, že máte potřebu hrát hry nebo trávit čas na mobilu. To chce čas a trpělivost, a také odhodlání a důslednost vůči sobě samému.
Přeju hodně štěstí a trpělivosti.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.
Zde jeden zajímavý odkaz:
https://poradna.adiktologie.cz/zavislosti/z-zavislost-na-internetu/