Bolest čelisti po piku
Ajka
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak zmírnit bolest nebo "namožení" čelistí po piku. Když mi jede pusa vezmu si žvýkačky ale je to čím dál horší. Ráno se pak nemohu ani najíst jak čelisti neotevřu. Prosím Vás o radu co dělat nebo jak to zmírnit.
Díky za odpověď
Hezký den

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Ajko,
děkujeme za Váš dotaz.
Pervitin je stimulační droga, tedy zvyšuje aktivitu nervového systému. To může způsobovat nekontrolovatelné pohyby - i čelistí.
Čím déle člověk pervitin užívá, tím více dochází k poškození nervových buněk a zhoršení mimovolních pohybů i když člověk zrovna neužil drogu.
Proto by pro Vás bylo nejúčinější samozřejmě přestat užívat. Pokud to není na pořadu dne, určitě bych Vám doporučila snížit dávku na minimum.
Namoženým čelistím můžete ulevit třeba teplým obkladem na 15-20min a klasickými analgetiky na bolest. Odpočívat a dát prostor tělu na regenraci.
Kdybyste potřebovala poradit jak dál nebo měla ještě nějaký doplňující dotaz, neváhejte se na nás obrátit.
Markéta