Falešné testy
X
Dobrý den, chci se zeptat zda-li jsou nějaké látky které mohou způsobit falešné testy na drogy. Vím že makové pečivo může udělat falešně pozitivni testy na heroin apod. Proto mě zajímá, jestli existuje něco co může způsobit pozitivní testy např. na marihuanu atd. Budu nastupovat do práce a chci se vyhnout čemukoliv o čem nemám tušení- drogy neberu, žádné léky neužívám. Předem děkuji za odpověď a za to, jakou děláte světu osvětu aby si lidé zbytečně neublížili

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, X,
děkujeme za dotaz a pochvalu.
Teď k Vašemu dotazu. Pokud neužíváte pravidelně žádné léky, připadá v úvahu pár možností, co by případně pozitivitu při testování způsobit mohlo. Je to ale zpravidla ojedinělé.
Jak jste již zmiňovala, obecně je známé, že potraviny obsahující mák, mohou způsobit falešně popzitivní test na opiáty. Dále jsem našla např. makadamiové ořechy: Obsahují látku nazývanou jatrorrhizin, která může způsobit pozitivní test na marihuanu.
Jak jsem již ale zmiňovala výše, pozitivita je ojedinělá.
Držím Vám palce v nové práci a ať se daří.
Markéta