Žíly
AlešAl
Zdravim, poslední dobou se mi dost často stává při žilní aplikaci perniku ze když stlacuju ten píst tak až skoro u konce se mi to zasekne a nejde mi to. Tak vždycky zas natahnu abych zjistil jestli mi to nevyjelo z žily a když je to správně tak to zkouším znova a furt to nejde.. a když to úplně vytahnu a zkouším to jestli to třeba není ucpany tak to jde lehce.. nevite čím to je? Ještě mě napadá ze se to třeba nerozpustilo cely ..
Ale Nemůžu mít třeba ucpanou žílu nebo něco? Píchám si 3 roky ale moc nestřídám místa protože mi to jde nejlip asi jen ze třech míst. Takže někdy to střílim i v okolí modřín z předešlých aplikaci
Je mi 23.. Což jsem rad protože proste 23!!

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Aleši,
takhle na dálku na základě popisu je velmi těžké rozklíčovat, co se při aplikaci přesně děje. Rozhodně to zní nezvykle. Doporučila bych vám tedy buď se obrátit na pracovníky nízkoprahových zařízení (kontaktní centrum nebo streetworik/terénní práce) nebo některé peer pracovníka. V každém větším městě někdo takový pracuje, nebo funguje nějaké kontakní centrum.
Všichni pracovníci v kontaktních cetrech i streetworkeři s vámi mohou proces aplikace krok po kroku projít, podívat se na stav vašeho žilního systému a zkusit zjistit, co se děje tak, abyste si co nejméně do budoucna ubližoval. Tento postup je označován jako harm reduction ... jeho cílem tedy není naučit člověka užívat drogy, ale jde o to, aby ten, kdo už užívá, užíval způsobem, který mu co nejméně ubližuje.
U kolegů byste si při té příležitosti mohl zdarma vyměnit injekční stříkačky, mohl byste si nechat ošetřit případná zranění, otestovat na infekční nemoci, a získat informace či materiály, které se problematice bezpečné aplikace a prevenci věnují.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.