Skvrny
123456
Zdravím. Jsem uživatelkou pervitinu již 13. S tím, že jsou tam i roční pauzy (léčebna, těhotenství). Od té doby co mám dítě, užívám ve fázích. Jedna faze je že nedávám,jsem třeba 3 měsíce čistá. Pak je druhá fáze kdy na to dostanu chuť a dám si. Ale trvá to pak třeba zase týdny, někdy i měsíce než to zastavím. Jak se říká,z rozjetyho vlaku se těžko vystupuje. O dítě se starám, chodím do práce, i když na perníku se mi tam chodí o hodně hůř. Ale abych došla k mému dotazu. Užívám nitrožilně,(s nikým jehly nesdilim ani nádobíčko) je pravda, že žíly mám špatné, mám jen dvě do kterých si dávám a už je to obtížné. Dnes sem si na těle všimla skvrn. Žluto oranžových. Jedna menší na zápěstí a druhá přes celý loket a pak jen dvě úplně nepatrné na lýtku. Mám hrozný strach,co to může být? Doktor Google říká že Hepatitida. Může to být způsobeno i třeba špatnou aplikací? Nebo něco jiného než žloutenka? Ruka ani žíly mě nebolí. Nechci jít k doktorovi, nemůžu si dovolit,aby se to z mého okolí někdo dozvěděl,nedej bože rodina. Já na venek působím normálně a nikdo nic neví. Moc děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, 123456,
děkujeme za Váš dotaz.
Takhle přes internet je těžké diagnostikovat, internetové poradenství má své limity. Doporučila bych Vám navštívit Kontaktní centrum, kde kromě toho, že si můžete vyměnit injekční materiál, máte možnost i testování na infekční nemoci (kam hepatitida patří) - pokud by testování z nějakého důvodu možné nebylo, určitě Vás kolegové odkáží na nejbližší pracoviště. Ve většině KC je možné i základní ošetření, mohla byste tedy skvrny ukázt tam, kolegové to zhodnotí a poradí Vám další postup. Pokud by see Vaše obtíže zhoršovaly nebo se objevily nějaké jiné příznaky, určitě se k lékaři vydejte.
Určitě by bylo dobré si o Vaší momentální situaci s někým promluvit. Nepřemýšlela jste o návštěvě adiktologa nebo jiného odborníka, který by Vám mohl pomoci?
Dejte vědět.
Držím Vám palce.
Markéta