Fajčenie pervitinu
Helena
Dobrý den, je mi veľmi trápne že sem píšem. Svojho synčeka milujem nadovšetko. Včera som bohužiaľ prvý krát po roku a aj naozaj posledný neodolala a potiahla som si asi 8 krát z fajky s prvotinom. Veľmi tohto skutku ľutujem. Ide o to že dojčím a samozrejme po požití som nedojcila.. ako dlho musím čakať kým môžem znova dojčiť? Bude lepšie ak si svoje mlieko zatiaľ budem odstriekavat a vylievať alebo stačí počkať nejaký deň a nemusím to mlieko odstriekavat? Cítim sa hrozne, veľmi to ľutujem. Svojho syna milujem a nikdy to už neurobím. Ďakujem vám za vašu odpoveď

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Heleno,
chápu, že muselo být těžké sem napsat, proto bych Vás ráda ocenila za odvahu!
Kojení a užívání pervitinu nejde opravdu úplně dohromady. Po užití se nedoporučuje kojit alespoň 48 hodin. Jinak by se u syna mohly projevit účinky pervitinu, jako je podrážděnost, neklid, nespavost atd. Proto raději odstříkávejte a vylévejte, pro syna bude v tuto chvíli bezpečnější mléko umělé. Odstříkávat doporučuji, aby se nezastavila nebo nesnížila produkce mléka, ta by mohla být užitím totiž také ovlivněna.
Důležité mi v tuto chvíli přijde, aby se Vám podařilo zůstat co nejvíce v klidu a pohodě, odpočinula jste si a mohla se znovu plně soustředit na potřeby dítěte. To nejvíc potřebuje pevnou a láskyplnou mateřskou náruč.
Věřím, dle toho co píšete, že šlo o jednorázový úlet. Kdyby nastala sitauce, kdy by to pro Vás z jakéhokoliv důvodu bylo těžké, určitě se neváhejte na nás obrátit. V rámci SANANIMu fungují i služby, které jsou zde právě pro rodiče, kteří mají zkušenost s užíváním návykových látek a nabízejí tak bezpečné prostředí, ve kterém se dá o této problematice mluvit.
Přeji Vám i synovi vše dobré, ať jste zdraví a spokojení.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná