DHC abstinenční priznaky
Jesus 1981
Dobrý den, vysadila jsem si sama lék DHc, užívala jsem jej 2x denně cca 3 týdny, nyní trpím silnými abstinenčními příznaky. Je něco co by mi pomohlo je alespoň zmírnit, případně jak dlouho asi mohou trvat? Nemohu vůbec fungovat a do toho musím po úraze cvičit, nesmí mi zatuhnout noha, jsem opravdu zoufalá. Předem moc děkuji a zůstávám v úctě Jana

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Jano,
děkujeme za dotaz. DHC ( dihydrokodein) je slabší opiát, s prodlouženou dobou účinku. Pokud náhle snížíte dávku a nebo vysadíte, objeví se abstinenční příznaky, které během týdne-14 dnů z větší části zase zmizí. Abstinenční příznaky budou jako u všech opiátů- předrážděnost, nespavost a noční můry, bolesti svalů (záda, lýtka), sekrece ze sliznic ("rýma", slzení), křeče v břiše, průjem nebo zvracení, třes v těle, pocity zimy, tepla, husí kůže. Nejsilnější jsou asi první týden, nespavost zůstává déle. Nespavost se dá řešit přechodně nenávykovou medikací. Bylo by dobré informovat o tom lékaře, který Vám medikaci předepsal. Můžete s ním konzultovat přímo další kroky. Určitě se vyhněte samostatným pokusům o sebemedikaci, aby jste si nepřitížila. Na křeče je dobré Magne B6, hodně pijte tekutin, dodejte tělu vitamíny, odpočívejte, můžete zkusit meduňkový čaj. Bylo by dobré o tom informovat někoho blízkého z okolí, aby případně jednal při komplikacích- volání RZP.
Kromě domácího odabstinování můžete absolvovat detox ústavně - v nemocnici. V rámci hospitalizace je detox rychlejší, na změny zdravotního stavu se dá reagovat okamžitě, máte kolem sebe vyškolený personál a víc možností, jak zvládnout abstinenční příznaky. Obě varianty mají své výhody i nevýhody. Rozhodnutí záleží na Vás, jak jste schopná zvládat tento stav bezpečně sama doma. Každopádně buďte opatrná a případně si řekněte o pomoc.
Pokud budete potřebovat, ozvěte se opět. Přeji hodně zdaru.
HS