ID a problém s drogami, dop.
Unhappy-girl
Dobrý den,
moc děkuji za odpověď na můj dotaz.
Celá situace je pro mě velmi komplikovaná, ID jsem dostala na 2 roky, přezkoumání mám už za rok, to jsem zapomněla uvést.
Největším problémem je u mě asi to, že se mi celkově nechce žít. V mém životě jsou nějaké dobré věci, ale já z nich neumím nic vytěžit, protože jsem vadná. Nechce se mi žít. Zlobím se na sebe, že vůbec potřebuju důchod, že jsem nemocná, že je všechno tak posrané.
Vnímám, že perník je jenom další způsob sebepoškozování a taky trochu doufám, že se nějak “omylem zabiju” při jeho užívání, protože by to bylo nejjednodušší řešení.
Když jsem naposledy mluvila s odborným pracovníkem o této problematice (*), bylo mi víceméně řečeno, že nemůže přece vědět jestli moje úzkosti nejsou jen abstinenční příznaky. Cítím se hrozně nepochopeně, moje úzkosti jsou stále stejné (poprosila jsem o náhled i okolí, které o mém problému ví, že jsou ty stavy stejné jako kdysi), ale děje se to, proč se bojím svůj problém s někým řešit. Automaticky, když řeknu, že mám s tímhle problém, hned si za to můžu sama, protože něco užívám a všechny moje problémy jsou svedené na perník, i když jsem měla naprosto stejné problémy i předtím. To, jak nepochopeně se cítím, u mě vede k tomu, že je mi jasné, že stejně na to bude nejspíš koukat i posudkový lékař - prostě máš svoje problémy z fetu a mazej do práce. (**) No a pak se točím v začarovaném kruhu, že je to stejně zbytečné nechávat si pomoct, když už na mě automaticky koukají skrz prsty
Jsem zaseklá na místě, každý den myslím na smrt, jen se bojím, že způsobím velkou bolest rodině tím, že se zabiju. Šlehnu si a mám na chvíli čistou hlavu a dovedu se věnovat činnostem, který jinak nezvládám. Pak přijdou výčitky, slibuju si, že budu abstinovat, vydržím den dva a pak zas potrebuju někam jít, něco udělat, nějak se socializovat a šlehnu si zase.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Unhappy- girl,
díky za tak rychlé doplnění informací o celkové situaci. Ráda bych Vás podpořila v sebezáchovných krocích. Dát si šanci k zlepšení každodenního žití. Věřím, že je obtížné a vysilující bojovat se svými psychickými obtížemi, ale i přesto si myslím, že je dobré si dát naději. Vaše osobní motivace k změnám je však nejzásadnější. To, že si říkáte touto formou o pomoc pro mě znamená, že ještě chcete bojovat za změnu, což je skvělé. Při čtení Vašeho mailu mě napadla nabídka odborné pomoci v terapeutické komunitě. Je to dlouhodobější pobytová léčba ( cca 1 rok), která je založená na fungování menší skupiny lidí (do 20 lidí) v léčebně sociálním směru. Zde více informací  https://cs.wikipedia.org/wiki/Terapeutick%C3%A1_komunita
Fungují komunity, které jsou zaměřené na léčbu lidí s psychickými obtížemi i závislostí na drogách. Doporučila bych Vám TK Sejřek https://www.tksejrek.kolping.cz/ nebo TK Magdaléna, program Chrpa https://www.magdalena-ops.cz/cs/. Máme dobrou zpětnou vazbu od lidí, kteří byli v podobné situaci jako Vy a tímto typem komunit prošli, že se jim daří fungovat lépe než v minulosti.
Měla byste možnost pozvolně se učit běžnému fungování, zvládání zátěže, možnost sdílení svých obtíží a vzájemné podpoře s lidmi v podobné situaci. Pomohlo by Vám to v posunutí si náhledu na své dosavadní fungování a zkoušení to pojmout jinak. Vedle toho může posudkový lékař brát pokus o léčbu za pozitivní a zohlednit to při rozhodování. Zkuste o tom popřemýšlet, přečtěte si informace o komunitách. Je potřeba pak zpráva od psychiatra či jiného pracovníka k přijetí. Pokud čekací doba bude delší, zkuste mezitím vyhledat podpůrnou adiktologickou pomoc. Jak již jsem psala můžeme Vám dát kontakty, pokud napíšete okres bydliště nebo se můžete podívat na stránky Národního monitorovacího střediska pro drogy a závislosti a zde odkaz přímo na vyhledávání odborná zařízení  https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Ráda bych Vám dodala odvahu a síly ke změnám. Pokud budete chtít, napište opět.
Za Drogovou poradnu
HS