nevolnost
abstinent
Dobry den prajem. mal by som na vas otazku. bol som dlhorocnym uzivatelom marihuany. nedalo sa hovorit o zavislosti. proste som si chcel zahulit. maval som aj vacsie prestavky. no asi 3 mesiace dozadu som sa dostal do stavu nevolnosti a zvracania. tak som si o tom nieco precital a dozvedel som sa o CHS. Tak som si povedal,ze stacilo. marihuanu som prestal uzivat asi 3 tyzdne dozadu. nepocitujem potrebu ju dalej uzivat. v tomto smere to mam uplne pod kontrolou. skor ma trapia male kazdodenne nevolnosti. pred 3 mesiacmi som mal 2x... nazvem to zachvat, ked som 2 dni vracal a bolo mi zle. bolo to spojene s nadmernym potenim a bolestami hlavy. druhy zachvat prisiel asi po 2 tyzdnoch. toto bolo pre mna znamenie,ze stacilo. marihuanu som vysadil a nemienim sa k nej vratit. moja otazka znie. viete mi povedat,ako dlho sa mozu prejavovat tieto telesne abstinencne priznaky? nieje to nic hrozne,ale ked ma pobolieva hlava kazdy druhy den a mam velmi jemnu nevolnost v zaludku, je to obtazujuce. dakujem za odpoved a prajem pekny den

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Abstinente,
děkujeme za Váš dotaz.
Prvně - super rozhodnutí s marihuanou přestat, dobrá práce :). Kdybyste potřeboval v průběhu abstinence podporu nebo se nedařilo dle Vašich představ ( což doufám, že ne), existuje tento program: https://koncimshulenim.cz/ můžete vyzkoušet a uvidíte, třeba Vás překvapí.
Co se týče abstinenčních příznaků. Ve většině případů je nejhorší první týden od vysaszení. Příznaky jsou silné, nepříjemné. Přesně tak jak popisujete vy. S rostoucí dobou abstinence se zmírňují i abstinenční příznaky. Ve většině případů odezní do několika týdnů od vysazení.
Je ale důležité pamatovat na to, že je každý člověk jiný a tak i abstinenční příznaky může člověk od člověka popisovat i prožívat jinak. V tomto ohledu záleží na užívaném množství, četnosti, kvalitě užité drogy atd.
Pokud by Vámi popisované obtíže neustupovaly, obraťte se na svého praktického lékaře.
Držím palce a ať se daří!
Markéta