Kam se obrátit s dotazem možného vysvětlení špatného výsledku?
Meko
Dobrý den, tuším, že můj dotaz sem nepatří, ale nevím, kam se obrátit. Běžné vyšetření u obvodního lékaře mě narozdíl od zdravotnického personálu překvapilo verdiktem, že v mé moči byla přítomna extáze. Nikdy jsem neužila, v té době neměla možnost, abych užila cizím přičiněním, čili výsledek absurdní. Nicméně dosti nevybíravým způsobem se stal oficiálním. Což tak prostě není. Kam se, prosím, mohu obrátit pro radu, kde se mohla stát chyba? Případně jak řešit, co tento nález způsobuje? (pokud by to mohla být kombinace užívaných předepisovaných léků, či něco na ten způsob)
Omlouvám se za tak hloupý dotaz, ale... Nevím, jak správně popsat vsechna ta "ale", prostě je pro mě velice důležité dokázat a zároveň vědět, že to byla chyba. Vážná chyba.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Meko,
děkujeme za dotaz.
Překvapuje mě, že při rutinní prohlídce u praktického lékaře, Vám byla testována moč na přítomnost drog. Řekl Vám lékař, z jakého důvodu Vám moč na přítomnost dorg testovali? Jakým způsobem byla moč testována? Ptám se, zdali pomocí diagnostického testu nebo byla moč odesílána do toxikologické laboratoře?
Pokud jste nic neužila a ani Vám nemohl drogu někdo podat aniž byste o tom věděla, napadá mě možnost falešně pozitivního testu, pokud by byl použit diagnostický test..
Je možné, že pozitivitu mohl způsobit nějaké lék na předpis. Nejčastěji to mohou způsobit antibiotika nebo antidepresiva, je to ale velmi individuální. Nevím, jestli a něco užíváte ale mohlo by to být jedno z možných vysvětlení.
Je možnost nechat moč otestovat v toxikologické laboratoři, tam udat všechny užívané léky a budete mít 100% výsledek. Žádanku může vystavit i PL. Zde odkaz na laboratoř https://www.vfn.cz/pacienti/kliniky-ustavy/ustav-soudniho-lekarstvi-a-toxikologie-toxikologie/kontakt/. Můžete se případně obrátit na kontaktní email a poslat dotaz i tam.
Stačí takto?
Pokud byste potřebovala, klidně se na nás ještě obraťte.
Markéta