Závislost na pervitinu
Xela
Dobrý den, využívám této možnosti a chtěla bych poprosit o radu. Asi před rokem jsem udělala hloupost, na stres v práci jsem zkusila pervitin (kdysi jsem s ním experimentovala v pubertě, ale teď je mi 38 a 15 let jsem nic takového neměla) a postupně jsem se během deseti měsíců dostala až k dennímu užívání. Na začátku léta jsem si přiznala problém s psychickou závislostí a rozhodla se přestat sama, což nyní přiznávám, že se mi nedaří. Je skoro konec srpna a já se k němu neustále vracím. Nepomohla dovolená u moře, chození po horách, vždycky se vrátím domů, řeknu si, že naposled a koupím si. Problém je, že se nemám ani komu svěřit, mám náročnou práci, kde to nikdo neví (jsem právnička), v rodině taky nikdo netuší a nový přítel také ne. Jsem z Prahy a ráda bych někam docházela a zkusila to ukončit s odbornou pomocí. Doporučíte mi někoho, s kým bych si o svém problému mohla diskrétně promluvit? A šlo by to třeba někde mimo oficiální kontaktní místa? Děkuju moc.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, xela,
děkujeme za vaši důvěru. Je skvělé, že chcete užíváním pervitinu něco dělat a chápu i vaše obavy.
Určitě existuje i možnost anonymní léčby a možností je hned několik. Bude fajn se objednat na vstupní konzultaci a probrat možnosti léčby.
Můžete se obrátit na naši Adiktologickou ambulanci SANANIM, z. ú.:
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ambulance/
Léčba může být hrazena i ze zdravotního pojištění, tam však již sdělujete své údaje. Nicméně tyto služby mají povinnou mlčenlivost, tedy by se údaje o Vás neměl nikdo dozvědět, pokud k tomu nedáte informovaný souhlas.
Pokud byste chtěla něco opravdu diskrétního a máte dostatek financí jako samoplátce (tzn. léčba nebude hrazená pojišťovnou ani jinými zdroji) můžete se obrátit např. sem: https://neocentrum.cz/
Přeji Vám sílu a odvahu na cestu k léčbě.
S pozdravem, Nikol Spůrová