Prosím o radu
Olivia
Dobrý den beru 11 let pervitin nitrožilne s přestávkami nejvíce 6 dní přišla jsem o všechno děti bydlení samá sebe chci přestat brát ale stidim se za to co sem 😞sama sebe nechápu ještě aby to pochopili úplně cizí lidi vždy me rovnou odsoudí chci se zeptat můžu po tolika letech vynechat pervitin ze dne na den bez toho abych se musela někde léčit nebo dokonce vyhledávat doktora?je to možné? Děkuji

Odpověděl: Nikol Spůrová
Olivie, zdravím Vás,
děkujeme za vaši důvěru a dotaz. Píšete, že užíváte 11 let pervitin, přišla jste o bydlení, a i o děti, nechápete sama sebe a stydíte se za svou aktuální situaci. Ráda byste s užívám přestala, ale nevíte, jak na to? Jste ve velmi složité situaci. Z toho mála, co o sobě popisujete a z našich zkušeností je samo vyléčení spíše nepravděpodobné. Není však nemožné.
Fyzický odvykací stav od pervitinu nebývá sám o sobě nebezpečný, tedy v tomto nebývá problém vysadit ze dne na den. Složitější bývá se vypořádat s prožíváním a dalšími sociálními důsledky, které závislost přináší. A k tomu je fajn, mít nějakou podporu. Jestli dobře rozumím, aktuálně nikoho nemáte, nikoho o koho byste se mohla opřít a sdílet svoje trápení. Někoho, kdo by Vás v podpořil v abstinenci, ale také poskytl vhodné zázemí. Bez vhodného zázemí a jistoty lze abstinovat težko. Určitě je fajn se obrátit na odborníky, kteří Vám takovou podporu mohou nabídnout. Odborníci Vás nebudou nijak negativně hodnotit.
Kontakty na odoborné služby podle místa Vašeho bydliště naleznete zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=3&r=
Držím Vám moc palce, aby Vám rozhodnutí k abstinenci a odhodlání zůstalo.
Stačí takto? Pokud potřebujete, neváhejte se na nás znovu obrátit.
Přeji Vám vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová