Otázka
Martina
Dobrý den chci přestat brát drogy (pervitin nitrožilne ) už 11 let beru to s přestávkami nejvíce 6 dní nejsem velkej uživatel za celé ty roky jsem si sama půl gramů nedala vím že by to moje tělo neustalo vážím jen 39 kilo ve svých skoro 31 letech mám za sebou ošklivou minulost,ale má otázka je zda můžu bez cizí pomoci tím myslim i lékařů přestat ze dne na den brát? Nebo budu nucena pomoct vyhledat? Moc vám předem děkuji

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Martino,
děkujeme za sdílení Vašeho příběhu a dotaz.
Určitě za sebou máte prozkoumávání i té největší hlubiny internetu, kde jste se nejednou dočetla, že někdo přestal užívat ze dne na den. Netvrdím, že to není možné, ale osobně si myslím, že je to spíše nepravděpodobné.
Píšete, že užíváte po dobu 11 let, to už je nějaké doba. Pro tělo se stal pervitin očekávanou látkou a pokud byste vysadila ze dne na den, mohlo by to pro Vás být velmi nepříjemné, až tak, že byste abstinovat stejně nevydržela a opět si dala.
Doporučila bych Vám kontaktovat odborníky, kteří mají se závislostmi zkušenosti. Pokud je pro Vás nepředstavitelné a nepříjemné rovnou navštívit nějakého ambulantního specialistu, co vyzkoušet navštívit Kontaktní centrum (KC). Je tam neformální prostředí, můžete si nezávazně promluvit o tom, jaké existují možnosti. Kolegové Vám jistě poradí a vytvoří s Vámi plán, jak u abstinence dlouhodobě vydržet.
Dále máte možnost kontaktovat ambulantní zařízení, adiktologickou ambulanci, kam byste docházela na pravidelné schůzky a pracovala na sobě.
Kontakty jak na KC, tak adiktologické ambulance podle místa Vašeho bydliště naleznete zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=3&r=
Je ale důležité, aby rozhodnutí abstinovat vedlo přímo od Vás. To je vždy zásadní pro úspěch. Je to ale práce, těžká práce, která se ale vyplatí.
Držím Vám moc palce, aby Vám Vaše rozhodnutí a odhodlání zůstalo.
Pokud budete potřebovat, třeba jen po sdílet Vaši současnou situaci, klidně se na nás obraťte, budeme rádi za informace, jak se Vám daří.
Markéta