Gbl
Petule23
Už jsem sem psala skrz svoji závislost a abstinovani.Ted už 5rok co to beru kolikrát už i po hodině ale už ne dva kubický ale snížila jsem to na jeden ale vyjde to skoro nastejno když si dávám kolikrát po hodině.Hlavne když si dám perník.Posledni rok jsem měla takovej že jsem přestala na dva měsíce max a pak šup zase Gába a tak různě 9x.Ale zjistila jsem že to nedám je to dost silná zavislost když jsem ještě i na perníku kterej když si dám a neberu Gabu tak mi samotného vůbec nešlapej a hned mám chuť dát si gabu.Jenze to sem stín ještě bojovala tak sem sáhla po alkoholu musela sem mít něco místo ty Gaby.Jenze chlast a Gába je to samý akorát Gába je rychlejší ve všem.Hlavne nesnáším alkohol je mi zneho špatně ale zase Gába mě naučila jak pít a necítíte co piju.Ale ne musím přestat brát jak péčko ták Gabu.Pecko je můj spoustec.Tedka už jedu zase 3mesice v kuse a docela mám zase strach jít do toho sama určitě do toho fyzického abstaku pak bych chtěla do Jihlavy na celou 3mesicni léčbu.Ale určitě ten začátek si udělat po svém.Coz je mít tu hroznou depresy sama ale hlavně mít rivace.nebo dyjaky.Nic jiného nepomůže.Ze své zkušenosti vím.A že těch léků bylo než jsem na to prisla.Ale nechci je schanet venku.I když mám teďka příjem protože jsem si našla i práci což mě taky dost štve že ji budu muset opustit protože mě dost baví a vyhovuje mi i po finanční stránce ale neznám nikoho kdo je bere a stát někde a ptát se jestli jestli někdo nemá taky nechci.Vim že s benzakama nemám problém ale fakt mi hodně na tom áčku pomůžou bez nich bych do toho už ani nesla!Taky vím že mi stačí na celej průběh abst.jedna lahvička dvojkovejch a jsem dobrá.Nepotrebuju je pak na co prášky mě nikdy nebrali.Co vím je že musím přestat vždycky z minuty na minutu protože abych si snižovala dávku u mě nejde.Uz tak jsem to snížila o půlku dávky ze dvou na jeden kubík a můžu říct že po těch vysazování to bylo jednoduchý si to snížit protože jsem začínala taky na kubíků a stačilo to až moc ale čím dyl si na tom zase ujizdim tak už cejtim jak chci zase víc a víc.Uz ty stavy nejsou ani to co jsem měla tak ráda.Prevazne mám hlavně pocit že mi to neslape proto další už za hoďku než za dvě a už třeba i kubík a půl protože se mám ráda tak si dopřejí.A to buď se furt cejtim normálně a nebo vytuhnu.Coz je špatně.A já to vím.Kazdopadne se můj zdravotní stav dost zhorsuje.Klouby jako kdyby měknou .Svaly už na těle skoro žádný nemám a to v práci dělám docela věci při kterých by se mi dělat měli nebo aspoň zůstat.Ale ta Gába je prostě žere což se mi tělo brání tím že otykam a to hodně.Pitnej režim si myslím že určitě splňují.Centrum vitamíny jako bych je ani nejedlá.Ta Gába sežere fakt všechno.V noví nemůžu ani spát jak už nevím kam s rukama jak mě brutálně brni až už pálí.I přez den.Limf.uzliny oteklý že se divím že ještě nepraskli.To všechno se srovnává po vysazení pomalu ale ruce nebrni.I když ty uzliny furt řvou ještě jsem nikdy nebyla čistá úplně.Ale co mě udivuje nejvíc je to že i když jsem to vysadila furt jsem měla pocit jako kdyby to ve mě furt bylo že furt jsem neviděla žádnou změnu na vzhledu vlasech kůži.Asi to chce fakt celou očistu.Potrebuju tedy pomoct najít nějakého doktora co mi napíše rivace.At můžu začít jinak se buď ufetuju a nebo zešílím úplně.Protoze moje dépky a nevím jestli začínající hrabání nebo už v pokrocilim stavu mě hazou někam kam nechci jít. Vím co potřebuju a už docela co i chci.Po abstaku co přijde pak si nevím moc rády a to bych chtěla právě do té Jihlavy už jsem tam byla jednou a je to tam super.Hlavne se tam může kouřit když má člověk volno prostě bomba.tak prosím klidne o všechny rady tipy co půjdou.Dost přemýšlím o tom že jestli se to povede všechno tak chci pomoct lidem co tuhle drogu berou hodně lidí to bere a neví co pořádně ani berou.Chtela bych jim pomoct protože vím že to není lehký ale musí to nějak jít ztoho ven!Jenom ještě nevím pořádně jak se to dělá ale už aspoň vím co bych chtěla protože to jsem neměla když jsem poprvý a po paty ...zkoušela z gabou přestat moje nějaký vize co vlastně chci nebo bych chtěla byla tam tma.Dneaka už je šero sice jsem v séru úplně slepá ale je to dobrý našlápnutí.Ale tu pomoc prostě potrebuju.Hlavne potřebuju mít pozornost přitom ackovani i psychickým hlavně když je člověk šnek kdo ho má na háku je na prd.Tomu jen přidává na depkach a tak vsem.Clovek nemůže bejt sám když zjistí že je v negabovym stavu musí mít nějakou oporu jinak to nemá moc cenu.je jak jsem to měla já každej to má jinak.Proto i ta léčebná protože tam se člověk vykeca lidí té poslouchají.A že člověk nemele o ničem jiným než o tom jak si to dál nebo dáváš jak ti bylo atd ..tam vím že to bude jiný hlavně mi pomůžou ukážou jak jít vlastně dál protože to je i problém že nevím jak pak dal.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Petule23,
děkujeme za vaši důvěru. Bohužel nemáme seznam lékařů, kteří by Vám na „první dobrou a ihned" předepsali Rivotril. Myslím, že je to až nereálné. Pokud si chcete dát život do pořádku a nebýt závislá, bylo by zcela na místě objednat se do některé z adiktologických služeb a následně vymyslet plán, včetně vysazování. S většinou ambulancí spolupracují i psychiatři, kteří s Vámi případně mohou vymyslet plán ambulantní detoxifikace, třeba i za pomoci benzodiazepinů. Dle toho, jak popisujete své odvykací stavy a somatické potíže, předpokládám (ale mohu se také mýlit, neznám Vás), že by bylo ideální se objednat na detox a vysadit pod lékařským dohledem. Váš stav se může časem zhoršovat a výrazně komplikovat. Na detoxu na to také budete mít klidné prostředí a bezpečí, což Vám v ambulantních podmínkách nemůže nikdo zaručit. Lékaři mohou také okamžitě zasáhnout v případě jakýchkoliv náhlých komplikací. S návaznou léčbou byste mohla mít docela dobrou šanci na úspěch a budete moct s čistou hlavou pracovat na dalších změnách. Základním předpokladem je zejména vaše motivace a rozhodnutí něco doopravdy zkusit změnit. Je jasné, že bez návazné práce a nějakých dalších změn se to neobejde.
Vynutit si napsání benzodiazepinů bohužel nemůžete. Lékař se musí rozhodnout, zda Vám Rivotril předepíše, na základě komplexních informací o užívání a zmapování vašeho celkového zdravotního stavu (včetně toho psychického), vyhodnocení všech rizik a možných benefitů.
Chápu Vaše naštvání i přání, ale služby nemají vždy dostatečnou kapacitu Vás přijmout ihned (a to by jistě moc rády), ve většině služeb jsou vedené pořadníky. Pokud jste někam, již v minulosti docházela, určitě se můžete zkusit s kolegy znovu propojit. Buďte trpělivá.
Pokud byste potřebovala zaslat kontakty na vhodné služby, stačí napsat odkud jste a kontakty Vám zašleme.
V případě, že se Váš stav jakkoliv zkomplikuje, neváhejte vyhledat vašeho obvodního lékaře.
Snad v tuto chvíli aspoň takto.
Přeju Vám odvahu, pustit se do té změny a držím palce.
S pozdravem,
Nikol Spůrová