Rada
Morče
Dobrý den,dneska dneska jsem dělal test Met drogový test a vyšel mi pozitivní na metamfetamin.Prosím o radu,v jakých drogách je obsažený,v čem se nachází(bere i antidepresiva),jestli to třeba nemůže být i v tom.Děkuji.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Morče,
díky za Váš dotaz.
Co se týče metamfetaminu - jedná se o syntetickou drogu, která patřil do stimulantů.
Nejčastěji se objevuje v testu při užívání pervitinu. Není ale nijak neobvyklé, že se objeví i při užití kokainu, MDMA nebo jiného stimulantu. Nejčastěji je to proto, že se metamfetamin přidává jako levnější složka právě např. do kokainu.
Další možností je např. tzv. falešně pozitivní výsledek, kdy test reaguje na něco jiného, co obsahuje podobné složky tedy v tomto případě na jiný stimulant.
K druhému dotazu, ano, některá antidepresiva mohou způsobit pozitivní  výsledek, mohou to způsobit některá léčiva obsahující bupropion. Ale je to velmi individuální. Pokud by byl test falešně pozitivní je možné vyšetření v toxikologické laboratoři.
Stačí takto?
Pokud budete potřebovat, klidně se znovu ozvěte.
Markéta