CHS- marihuana
2L
Zdravím vás, moje otázka bude směřovat převážně na těžké kuřáky marihuany.
A souvisí s tím kanabionoidní hyperemetický syndrom (CHS)
Dobrý den, je mi 20 let a jsem již čtvrtým rokem závislý na marihuaně.
Hulím každý den, nebo vůbec. Nic mezi tím neumím, a nebo zprvu, ale po pár dnech každodenně.
Nekouřím brka, ani bongy, pouze kýble (gravity bong).
Začnu na jednom denně, skončím na průměru 4-5 denně, vždy.
Když sečtu všechny moje pauzy
(autoškola, maturita, atd.) dělá to asi cca 6 měsíců za ty leta co hulím.
Nic moc neobvyklého jsem během kouření neprožíval, pouze nějaké změny vizuálního vnímání světa, třeba spirály na zdech, nebo jiné obrazce a pohyby když jsem se dlouho zadíval. Ale takové maličkosti jsem dával za vinu vyplavování THC z tuku do těla apod.
První větší problém přišel časem už brzo a to s jídlem. Nedokázal jsem do sebe nic dostat bez "huli hladu". Jen něco malého když už mi z hladu bylo špatně. Tohle se mi vrací pokaždé delší době hulení (cca 2-3 měsíce hulení v kuse každý den). Teď to zvládám trochu líp, ale je jen otázka času až se bez trávy moc nenajím.
Tohle je opakující se problém...ale teď k věci...
CHS?
tento rok v lednu mi začalo bývat špatně každé ráno. Pocit na zvracení ale zvracel jsem ojediněle, většinou donucením, aby mi pak bylo lip. Bylo to dost nepříjemné, ale vždy to přestalo v rozmezí 10-20 minut. Každé ráno po dobu zhruba 3 měsíců, než jsem si dal pauzu od hulení asi na měsíc tak během toho to přešlo.
V květnu jsem začal zase hulit, a minulý týden mi začaly zase stejné nevolnosti.
Chci se prosím tedy zeptat, může tohle být pomalá ale jistá cesta k kanabionoidnímu hyperemetickému syndromu?
Jaké další problémy mě můžou postihnout pokud bych takto pokračoval?
Prošel si někdo z vás něčím podobným, nebo máte zkušenosti?
Nějaké rady, nebo co vám pomohlo jak s tím skoncovat nadobro?
Děkuji moc.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, 2L,
děkujeme za Váš dotaz. Bohužel takto na dálku a bez dalších informací o Vás a vašem zdravotním stavu nejsme schopni určit příčinu vašich nevolností.
Užívání marihuany přináší určitá rizika. THC působí na nervový systém a může tak vyvolat i nevolnosti, pocity na zvracení, zvracení či bolesti břicha. Píšete, že tyto potíže se objevují zejména po užití marihuany. Stačí si tedy vše spojit dohromady. Bylo by tedy dobré se dalšímu užívání THC vyvarovat. Další užívání by mohlo váš zdravotní stav ještě více zkomplikovat.
Pokud by se objevovaly potíže i po vysazení marihuany, bylo by vhodné vyhledat lékaře, aby vyloučil další somatická onemocnění.
Bohužel neexistuje univerzální rada pro každého, jak nejlépe s užíváním THC skončit. Určitě je na místě vyhledat odbornou adiktologickou pomoc a hledat vlastní cesty a strategie, jak zvládnout život bez marihuany. Určitě se nemusíte bát pomoc vyhledat. Některé služby je možné vyhledat i anonymně. Víte, kam se případně obrátit?
Stačí napsat větší město, odkud jste, a zašleme Vám vhodné kontakty.
Stačí takto? Klidně ještě napište pokud potřebujete.
Držím Vám palce!
S pozdravem,
Nikol Spůrová