GHB / Gaba - nedobrovolný dojezd?
Andílek
Dobrý den, před 4 dny jsme byli s partou na chatě a já měla další den řídit, takže jsem si dala asi 2-3 drinky a pak již nepila. Začala jsem pít jen vodu ale cca po hodině až dvou mi bylo stále hůř a hůř, měla jsem rozostřené vidění, viděla 3x, část večera si ani nepamatuju. Spát jsem šla po třetí hodině a již po sedmé se vzbudila a až do asi 16h odpoledne zvracela, bylo mi strašně, nemohla jsem pomalu chodit ani vstát.
Byla jsem naprosto přesvědčená že mi v pití něco přistálo, že to prostě není normální. Zavolala jsem doktorce a prosila ji o okamžité výsledky toxikologie z krve, tvrdila mi však, že se to z krve nedělá ale pouze z moči. Už jsem ten den neměla sílu to řešit, tudíž žádný výsledek nemám.
Pak jsem prohledala celý google a nejvíce seděla látka zvaná teukutá extáze, stav byl podobný opilosti, ale byl zkrátka jiný, a opilost neodpovídala množství vypitého alkoholu (s cca 2l vody jen během večera a dalšími tekutinami nealkoholickými během dne, na vyspané a najezené tělo..)
Zkoušela jsem doma testy z lékarny z moči, ale škála byla omezená a vyšly negativní. Teď už vím, že jsem na testech měla více trvat případně zajít na policii - pointa dotazu je však uplně jiná. Ačkoliv všechno včetně látky a účinků sedí, i když nemám žádný důkaz, všude se psalo že účinkuje asi 3 hodiny, vyjímečně osm. Je to už tři dny, já se cítím uplně mimo, neustále cítím mravenčení v prstech jako když si člověk přeleží ruku, jsem uplně vyčerpaná, spím v noci neskutečně tvrdě, mohla bych prospat 20 hodin a stejně bych se cítila vyčerpaná. První den to bylo pochopitelné, zvracela jsem, byla dehydratovaná a unavená. Ale přetrvává to už celkem dluho, mám slabé svaly, nemám chuť k jídlu, nemůžu se soustředit, cítím nižší citlivost všude v těle (necítím šťípnutí apod.) obecně mám pocit jak kdyby mě někdo vzal lopatou, ale vůbec to nekončí. Samozřejmost je pokles nálady a deprese, ale zde nedokážu určit jestli je to z celkového stavu nebo samo za sebe. Hůře se mi dýchá, jako bych měla stažené plíce. Je možné, že by látka mohla mít takový dojezd? A tak dlouhý? Případně máte tušení o jakou jinou látku se mohlo jednat?
Děkuji za jakoukoliv odpověď.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Andílku,
děkujeme za dotaz a Vaší důvěru. Omlouváme se za pozdní odpověď, ale vzhledem k povaze webového poradenství nejsme schopni reagovat ihned. Doufám, že se váš stav zlepšil a jste opět fit.
Bohužel Váš stav nelze přes internet objektivně posoudit ani určit příčinu vašich obtíží. Neumíme ani určit zda se jednalo o nějakou látku. Užití jakýchkoliv látek samostatně či v kombinaci s alkoholem nebo léky má svá rizika a to i v případě užití malého množství. Bohužel nelze dopředu nikdy odhadnout, jak budou látky účinkovat.
Průběh intoxikace vždy předurčuje dávka, okolní prostředí (setting) a aktuální naladění (set). Setting představuje prostředí, kde se nacházíme - denní doba, okolí, počasí, lidé. Set zahrnuje vše, co si každý z nás s sebou nese - náladu, očekávání, předchozí zkušenosti, strukturu osobnosti. Nelze ani dopředu odhadnout, jak dlouho bude stav po intoxikaci trvat.
Doporučuji se uklidnit, odpočinout si, zdravě a vydatně jíst i pít, doplnit vitamíny a minerály, zejména magnesium. Dobré je dbát na spánkovou hygienu, včetně fyzické aktivity přes den, čerstvý vzduch. Určitě se na co nejdelší dobu vyvarujte dalšímu užití drog včetně alkoholu. Během dne i navečer je dobré popíjet meduňkový čaj, případně další bylinky, které doporučí v lékárně. Je možné vyzkoušet některé preparáty s melatoninem. Obvykle se stav do několika dní upraví.
Pokud potíže dále pokračují či by se v různých podobách vracely, vyhledejte lékařskou pomoc a otevřeně o tom s lékařem promluvte.
Zmiňujete podezření, že Vám dal někdo něco do pití. Určitě je také možné vyhledat odbornou právní pomoc. Pokud byste potřebovala jakékoliv kontakty na odborné služby, určitě se neváhejte znovu ozvat.
Stačí Vám to takto?
Přeji Vám vše dobré a ať je brzy lépe!
S pozdravem,
Nikol Spůrová