kratom
Kateřina
Dobrý den, nejdříve to bylo super hodně pracuji a nejsem moc chytrá tak musím o to více pracovat abych se uživila. Mám hypotéku a nemohu si dovolit nemít příjem. Našla jsem práci co mě baví ale je psychicky náročná. Objevila jsem kratom a život se stal super pracuji dvakrát tolik mám skvělou náladu a energii po celý den, navíc jsem zhubla o což se snažím celý život, být štíhlá v pohodě a úspěšná a přestala jsem kouřit trávu a přestala pít kávu a dokonce jsem přestala mít chut i na drogy které jsem si občas dopřávala abych se odpoutala od reality, v tom všem mi kratom velice pomohl. Jednoho dne jsem se však probudila v noci a zjistila že nemohu spát a že mě bolí tělo a že nemám náladu, nic jsem si o kratomu pořádně nepřečetla a dostala se do problému. Tento problém jsem si po půl roce užívání tedy uvědomila, oslovila adiktologa a postupně snižuji dávky protože se děsím toho jak mi bude nemohu si dovolit být mimo musím pracovat a bojím se o sebe a tak proto píšu, možná chci slyšet něco povzbudivého, jsem z 25g denně na 12 a každý nový týden ubírám po 1 gramu rozpočítávám si na malé dávky 4xdenně 12celkem, dodržuji časový rozestup 5h a jde mi to držím se nepřidávám a snažím se nepříjemný stav přepít kávou cigarety a prací a čekám na to až příjde ten čas kdy si zas můžu dá a to je děs prostě závislá, mám plán že až se dostanu pod 5 vezmu si dovolenou a vysadím. V průběhu budu mít i sezení s adiktologem. Dělám to prosím správně? jaký bude průběh když to takto postupně snižuji nemusím se tolik bát? bude to nejhorší 3 dny? mám si někam zajít pro prášky nejsem psych stabilní toho se děsím nejvíc. Jak dlouhou si mám vzít dovolenou? mám být sama nebo poprosit kamaráda, ach to je otázek vím pochopte moji beznaděj a děkuji za jakoukoli radu povzbuzení budu za ni nejvíc vděčná a všem co todle čtou, ruce od toho možná sem tam ok ale pro ty co mají sklony k závislostem tak jako já to rozhodně nedoporučuju. děkuji Kateřina

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Kateřino,
děkujeme za důvěru a sdílení Vašeho příběhu. Přijde mi skvělé, že jste se rozhodla směřovat k abstinenci od kratomu, a využíváte k tomu pomoci adiktologa a máte plán vyabstinování. To my přijde jako důležitý základ pro efektivnější výsledek. Zřejmě i přímo s adiktologem rozebíráte jednotlivé kroky ve snižování, kdy se můžete více zastavit u komplikací, které mohou nastat. Myslím, že je důležité, jak prožíváte vysazování sama, pokud je to zvladatelné a neohrožuje Vás to na zdraví a životě, tak bych u plánu zůstala. Jen bych byla opatrná v navyšování si cigaret a kofeinu, abyste si nezhoršila zdraví. Nepíšete přesně, jaké jsou ty nepříjemné stavy, ale tyto dvě látky mohou naopak některé věci potencovat- nervozitu, problémy s usínáním atd. Je dobré to zkoušet i jinými způsoby- relaxační techniky, vitamíny (hlavně minerály, Magne B6), bylinné čaje nebo dostatek obyčejné vody. Někdy je opravdu dobré mít i nasazenou medikaci, nenávykového charakteru, která má sloužit k úpravě akutních obtíží- spánek, stabilita nálad, snížení úzkostného ladění. Projednejte to s adiktologem, který by Vám pomohl zprostředkovat lékařskou péči. Také volba dovolené je individuální, ale určitě by bylo fajn mít někoho při sobě, kdo o tom bude informován a s kým to bude moci lépe zvládat. Udělejte si to pro sebe, co nejvíce komfortní, abyste neměla tendence ke zkratkovitým jednáním. Důležité bude i následné období po vysazení, protože sama asi tušíte, že nastanou situace, kdy budete mít chutě nebo potřebu se ke kratomu vracet. Udržte si nadále podpůrnou pomoc adiktologa. Zkuste některé věci dělat jinak než jste byla zvyklá, abyste si udržela energii, stabilnější náladu atd. Kde bude vůle a odhodlání, tam bude i řešení. A to nyní máte, tak jen tak dál.
Pokud budete chtít znovu s námi sdílet svou další cestu k abstinenci, budeme rádi, když napíšete.
HS