Vysazení palgotalu
Jana
Dobrý den, když jsem před sedmi lety přišla díky rakovině o prso, napsala mi paní doktorka na bolesti Palgotal. První dva roky jsem brala dvě tabletky denně, nyní již pět let beru ze setrvačnosti tři tablety denně.(je mi 64let.) Chtěla bych ho vysadit, ale nevím , zda ho můžu vysadit najednou nebo zda postupně.Vím, že je to individuální, ale chtěla bych vědět, jakou metodu byste upřednostili.Kromě léků na cholesterol jiné léky neužívám. Jak siné budou abstinenční příznaky? Děkuji.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Jano,
děkujeme za dotaz. Palgotal obsahuje léčivou látku tramadol, která je určená k léčbě bolesti. Může způsobovat fyzickou a psychickou závislost. Při takto dlouhodobějším užívání se mohou v Vás dostavit abstinenční příznaky a také návrat bolesti. Z abstinenčních příznaků může být přítomna nervozita, neklid, úzkost, panické záchvaty, halucinace, neobvyklé smyslové pocity (svědění, mravenčení, ztráta citlivosti), problémy se spánkem, třes nebo zažívací problémy. Určitě bych se poradila o vhodnosti snižování s lékařkou, která Vám medikaci předepisuje a měla by být informována.  Můžete společně domlouvat další postup a předcházet nepříjemným stavům, které se mohou vyskytnout a ona tak může aktuálně reagovat.  Může také volit nenávykovou medikaci k zvládnutí vedlejších příznaků při vysazování. V nejkrajnějším případě i volit hospitalizaci, kde by Vám léky vysadili.
Přeji, ať se Vám to zadaří.
HS