Kam k lékaři? (jedná se zejména o pervitin)
Lůca
Dobrý den. Abstinuji 3 roky. Prosím o radu, na jakého lékaře se obrátit (jedná se mi o někoho jako obvodní)- zda existují nějací přímo pro narkomany (v mém případě bývalá uživatelka). Paní ambulantní psychiatrička doporučila obrátit se na Vás, nemá mi v tomhle ohledu moc, co poradit. Jde hlavně o to, že můj současný lékař ke mě přistupuje už tak laxně, navíc se netají tím, jak negativní postoj má k narkomanům (kamarádka mu přiznala, že si občas zahulí, když řešila obtíže se zadýcháváním, načež se k ní choval nevlídně, pouze rekl, ať zhubne, že je "moc tlustá" nezmeřil jí ani tlak a až po opakovaných navstevách a naléhání, ji napsal žádanku do nemocnice, kde se ujistilo, že má srdeční vadu a jeho přístup se jim dost nelíbil). Já sama jsem jednu dobu trpěla vážnými akutními potížemi, jelikož jsem byla ještě navíc v epizodě striktního odmítání příjmu potravy a bulimii. Velký problém u mě je i velká sociální úzkost, fóbie a i v nemocnici se ke mě chovali nevhodně, což u mě vyvolá úzkost a strach se u nich o cokoliv dalšího doprošovat a radši jsem trpěla, než abych to dál řešila. Plus jsem si začala aplikovat nitrožilně "vedle" (jsem velmi suicidiální, masochystická, pravdu jsem se dlouho dlouhou dobu doslova utýrávala k smrti-záměrně :() Naštěstí jsem si udržela intelekt (iq stále lehce nadprůměr, výborné kritické myšlení a rozumím tomu, jak tělo funguje) takže jsem věděla, že dát si vedle znamená - poničení chlopní, ucpaný lymfatický systém, těžké záněty- neléčené, stále opakované atd. je hrozně nebezpečné +nejezení= dorovnání srdce, ledvin apod. Brala jsem zhruba 12 let, přestala jsem sama od sebe (bez léčebny, jen ambulantně), srovnali jsme psychiku (maniodeprese, samotné těžké deprese, ADHD, OCD, hraničku..) Ale problém se šlachami stále ty 3 roky vystrkuje růžky, navic hrozné bolesti zad i kosti z dlouhodobého nedostatku Ca a vitamínů D a ostatních (odpověď obvodního- "Tak máte cvičit" a jelikož jsem po znovuzačatí jezení samozřejmě hodně a rychle nabrala, "Mám prý zhubnout a kosti nebudou tahat tolik tuku"). Metabolismus se mi za 3 roky stále nesrovnal takže s váhou stále bojuju, a občas dojde k relapsu bulimie, měla jsem i asi 5-6 relapsů (jedna se o pervitin)- potřeby "dát si vedle" ten stav se mi vlastně už vubec nelíbí. Proto bych byla ráda, jestli je to možné, návštěvit lékaře, kterému bych mohla tohle všechno otevřeně říct. V okolí se mi kvůli velké obsazenosti (oblast samých vesnic) nepodařilo obvoďáka změnit a po těchto zkušenostech už stejně lékařům nedůvěřuji a ačkoliv se mi "socka" zlepšila, stejně mi to vše komplikuje. Pokud tedy je nějaký takový lékař, prosím o kontakt. Hrozně se omlouvám za takový sloh, ale chtěla jsem se opravdu svěřit, jelikož už své tělo nechci trápit a pro normální lidi jsem za magora (a to musím říct, že komu řeknu, jak dlouho a hodně jsem brala, nikdo by to do mě vůbec neřekl. Jak říká paní psych., jsem hodná a chytrá holka, co si zaslouží dobrý život, narozdíl od jiných. Moc děkuji za "vyslechnutí" i případnou pomoc.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Lůco,
děkujeme, že jste se na nás obrátila. Rozumím složité a citlivé situaci, v které se necházíte. Jednání Vašeho lékaře není v souladu s etickou profesionalitou. Ráda bych Vám předala kontakty na ověřeného lékaře, ale bohužel nemáme přehled o lékařích, kteří by byli vstřícní nebo alespoň neutrální v přístupu k lidem s aktivní či uživatelskou minulostí. Naši klienti mají stejné problémy v sehnání kvalitní péče a je to na osobní zkušenosti. Určitě bych byla aktivní ve vyhledávání, pokud nejste spokojená se současným a nedůvěřujete mu. Zkuste, zda někdo v okolí nemá nějaké doporučení, kouknout se na recenze vytipovaných lékařů ve větším městě. Vaše psychiatra by pak mohla s praktickým lékařem spolupracovat, což by pomohlo celkově situaci a Vaší péči. Držím palce a věřím, že se to podaří. Nerezignujte na danou situaci.
Za Drogovou poradnu
HS