ohledne testu
Madrid51
Dobrý den ,
od noveho mesice nastupuji do nove prace . za tyden budu mit preventivni prohlidku u lekare zamestnavatele . Prvni jdu na odber krve + mam donest ranni moč a potom po 4 dnech jdu na interni prohlidku . Nikdy jsem nechodil na preventivni prohlidku k lekari zamestnance i na krev+moč . Takze predpokladam ze budou delat asi testy na drogy . Tvrde drogy jsem nikdy nebral , ale bohuzel pro me, byl jsem castym konzumentem mariuhany . Ted jsem presne 10 dni cistej a do odberu krve to bude 17 dni . CHci se zeptat , kdyz prinesu ranni moč od nekoho jineho , muzou mi z krve vyjit negativni vysledky ? Dekuji za informace

Odpověděl: Amrit Sen
Opět zdravím,
před chvílí jsem odpovídal na Váš totožný dotaz, který jste na náš web zadal dvakrát. Přikládám tedy kopii předchozí odpovědi:
Díky za důvěru. Podnikat nedůstojné podvodné eskapády, ať už tak, či tak, rozhodně nemáte zapotřebí. Test na drogy Vám nikdo, s výjimkou, že by tak rozhodl soud, bez Vašeho vědomí a souhlasu dělat nemůže a ze zákona ani nesmí.
Jen pro představu, přítomnost drog se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Marihuana, hašiš a další konopné drogy (THC)
- detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
- detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní
- detekce ze slin do 14 dní, obdobně, jako z krve
Pervitin
- detekce z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
- detekce ze slin 1 - 3 dny
Extáze (MDMA)
- detekce z moči max 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
- detekce ze slin 1 - 3 dny
Kokain
- detekce z moči do 12 - 24 hodin
- detekce z krve do 24 hodin, v závislosti na intenzitě předchozího užívání
- detekce ze slin je obdobná, jako z krve
Heroin a další opiáty
- detekce z moči 2 - 3 dny
- detekce z krve 1 - 2 dny, v závislosti na intenzitě předchozího užívání. Některé opioidy, např. Metadon, mohou být detekovány až 6 dní od užití
- detekce ze slin, obdobná, jako z krve
Benzodiazepiny
-detekce benzodiazepinů se odvíjí od vylučovacího poločasu jednotlivých léků, u krátce působících lze látku detekovat po několika dnech.
Dlouhodobě působící Diazepam a některé další benzodiazepiny jsou detekovatelné z moči až 3 týdny, vzácně déle.
- detekce ze slin je obdobná, jako z krve, tedy ve výrazně kratším časovém horizontu.
LSD, psylocybin, psylocin a další halucinogeny
- detekce z moči 1 - 3 dny, při intenzivnějším užívání až 5 dní od posledního užití
- detekce z krve 1 den
- detekce ze slin je obdobná, jako z krve, ale velmi obtížná
Takže, pokud se neucházíte o místo v armádě, policii a podobně, jistě Vám test na drogy při vstupní prohlídce dělat nebudou. Pokud jde o jinou specializovanou pracovní pozici, je možné, že bude zaměstnavatel test na drogy vyžadovat, provést ho však může jen s Vaším písemným souhlasem.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.