Kompenzace drog
Zodpovědný Milan
Dobrý den všem.
V první řadě chci zmínit že znám všechny možné i nemožné rizika užívání kokainu. To že je znám mi napomáhá držet to v rozumné míře, ale i tak moc dobře vím že při nejmírnějším užívaní kokainu to je zdravotně vysoce rizikové, a proto se snažím zjistit že když už nějaký hlupák má zapotřebí kokain uživat jestli je vůbec nějáká možnost v bežném životě dělat činnosti ktere tyto zdravotní rizika alespoň zmenšují. Ps: Děkuji za radu a samozřejmě vím že nemohu nikdy dosahnout toho abych zdravotni rizika vymazal od teto činnosti uplne ale chtel bych alespon znat to maximum co pri teto cinnosti mohu delat pro své zdraví.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Milane,
děkujeme za dotaz.
Je dobře, že myslíte i na následnou kompenzaci po užívání. Samozřejmě by pro Vás i Vaše tělo bylo samozřejmě lepší neužívat.
Pokud to jinak nejde doporučení zní takto.
1. NEMÍCHAT - Nekombinujte kokain s alkoholem ani dalšími látkami. Konkrétně kombinace alkoholu a kokainu je velmi nebezpečná. Kromě toho, že obě látky působí rozdílně na mozek, vzniká při jejich kombinaci velmi tělu toxická látka, která extrémně zvyšuje riziko vzniku srdečního infarktu nebo selhání.
2. Nepřidávat dávku- v průběhu večera již nepřidávat další dávku.
3. Hydratace - v průběhu akce dostatečně pít. Kokain způsobuje dehydrataci a tak je velmi důležité tekutiny doplňovat i když nemáte pocit žízně.
Co se týče dalších doporučení po akci.
Dejte si kvalitní jídlo, doplňte vitamíny B,C,E ale také hořčík. Fajn pomocníkem jsou i iontové nápoje. Zajděte si na procházku a pak se zkuste pořádně vyspat. Dejte tělu dostatek času a prostoru k regeneraci.
Snažte se omezit užívání na minimum. Pokud byste cítil, že Vám situace přerůstá přes hlavu nebo se jen rozhodl s užíváním přestat, můžete kontaktovat adiktologickou poradnu ve Vašem okolí https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=3&r=.
Pokud byste potřeboval, klidně se na nás obraťte znovu.
Markéta