Varna v chatce
Simona
Dobry den, pronajala jsem za udrzbu malou chatku v chatove osade a zjitila jsem, zkratim to, ze v chatce je velmi pravdepodobne varna pervitinu.
Ohlasila jsem to na kriminalni policii, ale po dvou mesicich to vypada, ze se tim nikdo nechce zabyvat, nikdo me nekontaktoval, pokud volam ja a mam to stesti, ze se dovolam, vypada to na same vymluvy (ze mi volali, nevolali, pracovnik neni, je na dovolene atd atd), proste vysledek nula.
Hodne jsem si o problemu mezitim nacetla (vetsinou v anglictine, kde je mnohem vice informaci) a vim, ze v tom pripade by byla chatka kontaminovana. Mam zajemce o pronajem, ale nemohu ho vystavit zdravotnim rizikum, pokud by v chatce prebyval.
Napadlo me reseni se nechat SAMA OTESTOVAT, zda a jak moc (mam podezreni, ze se tam varilo 4 az 5 let; byla jsem v zahranici) je chatka KONTAMINOVANA, ale nevim, kam se obratit, jestli to nekdo dela a kolik by me to zhruba stalo.
Mohli byste mi, prosim, poradit?
Uvitam jakoukoliv informaci k tematu…
Dekuji, Simona

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Simono,
děkujeme za zajímavý dotaz. Běžně tyto služby nevyužíváme a proto Vám nedáme jednoznačný, ověřený kontakt. Zkusila bych se obrátit na Ústav soudního lékařství a toxikologie 1.LF UK a VFN, jehož součástí je toxikologická laboratorní služba. Nevím, zda to provádí pro soukromé subjekty, spolupracují s orgány státní správy. Mohou Vás však spíše nasměřovat. Odkaz je https://soudni.lf1.cuni.cz/
Také jsem našla článek ve vyhledávači https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/vysocina-krizanov-poliklinika-zdravotni-stredisko-sanace-kontaminace-varna-metamfetamin-pervitin.A180404_393227_jihlava-zpravy_epsal
Zmiňuje se tam o firmě Vakos XT a.s. a její spolupráci s VŠCHT.
Snad vám tyto informace budou ku prospěchu. Budeme rádi, pokud nám dáte zpětnou informaci, zda něco takového funguje.
Za Drogovou poradnu
HS