Doba trvani abstinencnich priznaku
Janula
Dobry den,
pila jsem mininalne 3 roky 2 lahve vina denne,po tech 3 letech jsem k tomu pridala jeste zhruba 350 ml az lahev tvrdeho alkoholu-to trvalo priblizne dalsi 2 roky.Od ledna tohoto roku jsem omezila alkohol na 1 -1,5 lahve vina denne.Pred 3 tydny jsem prestala pit uplne.Otazka zni,jak dlouho mohou pretrvavat abstinecni priznaky jako bolest hlavy,pocity na zvraceni,obcasne buseni srdce,navaly paniky atd?Predem dekuji za odpoved.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Janulo,
děkujeme za dotaz. Nejdříve Vás chci ocenit, že jste udělala nelehký krok k abstinenci. Ohledně úpravy stavu by měly již některé příznaky zmirňovat. Je dobré k tomu dodržovat potřebnou životosprávu- dostatečný spánek, větší příjem tekutin a vitamínů (ideálně hořčík, vit.B). Některé příznaky mohou přetrvávat déle, hlavně psychického rázu. Doporučila bych to konzultovat s odborníkem- adiktologem, psychiatrem- za prvé by bylo Vám možné doporučit vhodnou medikaci a také hlavně by bylo dobré mít podporu v abstinenci, aby byl výsledný efekt účinnější a nebyla jste na to sama. Pokud nám napíšete odkud jste (okres), poskytneme Vám odkazy na léčebná zařízení. Co Vy na to?
Za Drogovou poradnu
HS