informace
vapno
dobry vecer poprosil bych o radu.muze dlouhodobe uzivani spusobit dozivotni nespavost.uzival jsem pres 20 let pervitin. prestal jsem odjezdem do irska. a nejde mi spat, spim max 5 az 10 minut pokud si nevemu prasek na spani.nic nefunguje. je mozne ze sem si drogama poskodil nejaky fungujici nevim neco v mozku

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Vápno,
děkujeme za dotaz. Asi sám tušíte, že při dlouhodobém užívání drog se to musí zákonitě projevit v některé z oblasti psychosomatické. Tedy i dlouhodobé užívání stimulancií se opravdu může nepříjemně projevit v oblasti spánku. Organismus, který byl dlouho zvyklý na přísun stimulantů, aktivován, je najednou "v šoku" a musí si poradit sám. Bohužel to je individuální záležitost, jak si bude tělo přivykat na přirozené fungování. Obtíže s nespavostí by se postupem času měly zmírňovat, ale neřekneme Vám jak dlouho to bude trvat a ani do jaké míry se to zdaří. Vy sám můžete tomu pomoci tak, že se budete snažit o pravidelnou životosprávu, denní režim, kde budete střídat aktivitu s dostatečným odpočinkem. Dobré je zkoušet i relaxační techniky, kde se soustředíte na dech, teplo, napětí např. jóga nebo je řada odkazů na internetu. Jezte dostatek vitamínů B,C, hořčík, z vitamin.doplňků je přímo melatonin (spánkový hormon); pijte hodně tekutin- bylinné čaje ( meduňka, levandule), čirá voda. Tím svému tělu prospějete, je to běh na dlouhou trať, ale trpělivost je na místě. Můžete se samozřejmě obrátit i na lékaře, kteří by Vám mohli napsat nenávykovou medikaci, antidepresiva s tlumícím účinkem, abyste měl zpočátku tuto podporu a zvládl to. Snad odpověď postačuje a držím Vám palce, ať je lépe.
HS