Marihuana
Dekra
Dobry den prisla socialka na udani,chci se zeptat co mi muze socialka za to ze kourim travu?mam 2 deti o ktere se staram,ktere maji vse co potrebujou.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Dekra,
díky za Váš dotaz. Věřím, že situace, ve které jste se ocitla, je velmi nepříjemná. OSPOD má povinnost prošetřit každý podnět týkající se možného ohrožení dítěte. Pracovnice OSPOD navštíví domácnost, ve které dítě vyrůstá, provede tzv. šetření, kdy zjišťuje, v jakých podmínkách rodina žije, zda má dítě v bytě své vlastní zázemí, zda je v bytě vše potřebné pro běžný chod domácnosti atd. Mohou zjišťovat více například ve školských zařízeních  - zda děti pravidelně navštěvují školku/školu, zda si učitelé nevšimli něčeho neobvyklého v chování dětí, zda rodiče spolupracují, zkontaktován může být pediatr, kdy se ověřuje, zda děti docházejí na pravidelné prohlídky atd.  V případě, že by pracovnice OSPOD došly k závěru, že se dítě nachází v přímém ohrožení, to znamená, že je v situaci, kdy je vážně ohrožen jeho zdravý vývoj a bezpečí, mohou sáhnout k razantním krokům, jako je odebrání dítěte z rodiny. Mohu Vás však uklidnit, že samotné užívání návykových látek by nemělo být důvodem k takovým razantním krokům, pokud je péče o děti zabezpečena. Nedokážu odhadnout, jaký postup zvolí konkrétní OSPOD, mohu jen vycházet z našich zkušeností, kdy Vám OSPOD může například nařídit spolupráci s některým z  adiktologických zařízením, může na nějakou dobu ve spolupráci se soudem nařídit nad výchovou dohled....ale těžko opravdu odhadovat. Také neznám Váš příběh, nevím, jak moc Vám tráva zasahuje do života, zda jste rekreační či každodenní uživatel, jak velké děti máte, jak se Vám daří skloubit péči o ně s kouřením trávy atd....protože i tráva, která je všeobecně pokládána za měkkou drogu, dokáže ovlivnit naše vnímání poměrně razantně a dost například zpomalit naše reakce, které by ale při péči o malé děti měly být rychlé a pohotové.
Možná by se Vám hodilo mít v tuto chvíli možnost celou situaci někde detailněji probrat, a to v prostředí, které je bezpečné a diskrétní. Pokud máte dobře dostupnou Prahu, můžete se obrátit například na Centrum komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM. To již řadu let pomáhá rodičům, kteří mají zkušenost s užíváním návykových látek. https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ckp/
Kdyby pro Vás byla Praha špatně dostupná, zkuste do Centra zavolat nebo napsat, mohou s Vámi situaci zkonzultovat i na dálku nebo doporučit zařízení ve Vaší blízkosti.
Stačí Vám odpověď takto? Pokud byste měla ještě nějaké doplňující otázky klidně napište do skryté poznámky, ráda odpovím.
Držím palce a přeji vše dobré!