Dotaz
Honzík
Dobrý den, užívám stimulanty (pervitin) už 19 let. Nechtěně jsem si vpravil injekci do tepny a málem mi uhořela ruka. Proč nemám nájezd i přes to, že šla droga do oběhu?

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Honzíku,
děkujeme za Váš dotaz.
Pokud byste opravdu trefil tepnu, tak by byl nájezd drogy mnohem rychlejší a silnější, než tomu je u aplikace do žíly. O to více je ale i taková aplikace nebezpečná. Tepny vedou okysličenou krev a zásobují tak orgány kyslíkem. Pokud byste aplikoval cizí látku přímo do tepny, mohlo by dojít k „odříznutí" některých částí od kyslíku, a tak by mohlo dojít k nenávratnému poškození.
Konkrétní příklad - pokud byste aplikoval do ruky, mohlo by dojít k nekróze svalů.
Proč tedy k nájezdu nedošlo, netuším.
Pokud Vaše obtíže - jako pálení, bolest, zčervenání kůže nebo horečka, případně celková slabost nebo nevolnost, OKAMŽITĚ vyhledejte lékaře.
Do postižené končetiny určitě neaplikujte, vyzkoušejte alternativní podání drogy např. pomocí kapslí.
Pokud byste potřeboval, určitě se ještě ozvěte.
Markéta