Co teď a co potom?
Winer
Užívám pernik (jehlou) 4 roky pravidelně každý den. “Beru abych přežila”. Ale už je toho proste moc.. věcně mi z výplaty nezbyde nic protože vše utratim za fet, vypadávaj, kazej a boli mě zuby , psychicky mi to taky dává dost zabrat atd.
Jenže problém je že já to bez toho nezvladam.. nezvládnu chodit do prace.. a já MUSIM.
Když se někdy stane že neseženu a jsem třeba max. 5 dní čistá tak nejsem schopna vylézt z postele, nejsem schopna vnímat, je mi zima i když je venku 30° . A hlavně co mi asi vadi nejvic že si nedokážu dojít na wc.. I když mě úplně boli břicho že sotva chodim tak to proste nejde.
Četla jsem ze tohle se deje spis když se bere herák ale já to mam po piku. Nevite co s tímhle muzu dělat?
Nevim jak dál. Co mám dělat.
A chci se zeptat kdyz proste překonán nějaký to období 3 týdnů vrátí se to do normálu?
Z toho mám hroznej strach že i když bych přestala a přetrpěla bych to nejhorší tak že stejne už nikdy bych se necítila jako dřív.. jako normální lidi co neberou. A že už do konce života bych byla furt unavená a svět kolem by mi připadal ošklivej a tak. Nebo to fakt proste po nějaký tý dobe zmizí a bude to v pohode?
Asi 2 roky zpátky jsem chodila do Káčka tady v okolí ale tam mě furt přemlouvali k nástupu do léčebny což já nemůžu .. a pak jsem 2x nedorazila na schůzku a od ty doby už mě asi vyloučili nebo nevim

Odpověděl: Amrit Sen
Winer, zdravím Vás,
díky za důvěru, fajn, že píšete a zvažujete nasměrovat život nadějnějším směrem.
Stavy, které Vás, jak píšete, od abstinence odrazují jsou způsobeny dlouhodobým intenzivním užíváním, únavou, vyčerpáním a neadekvátní životosprávou.
Na psychostimulanty není fyzická závislost, o to závažněji se však projevuje závislost psychická, takže platí, že s pervitinem nemusí být, jako na rozdíl od opiátů, benzodiazepinů a alkoholu, tak obtížné přestat, ale o to náročnější je s ním znova nezačít.
Po 4. letech nitrožilního užívání si odpočinout, dospat deficit a dát se fyzicky dohromady rozhodně nestačí. Někomu mohou "stačit" dny, jinému týdny, aby se dostal z nejhoršího a dal se fyzicky dopořádku, ale aby zvládl, překonal a "osedlal" projevy psychické závislosti, ke kterým patří craving - chutě, bažení, pocity prázdnoty, obroušení citů a pocitů, někdy deprese, či úzkost a další, k tomu je třeba terapie a dlouhodobá, poctivá usilovná práce na sobě samém, s podporou odborníků, případně společenství uzdravujících se a uzdravených lidí se zkušeností se závislostí, ideálně obojím.
Doporučuji Vám tedy začít kontaktem s odborníky, v Káčku, které znáte, případně v nejbližší adiktologické ambulanci, AT poradně, nebo obdobném zařízení, které poskytuje poradenské konzultace, podporu, pomoc a další bezplatné služby lidem, kteří užívají návykové látky. Zavolejte tam a domluvte si termín schůzky, není nad osobní rozhovor. Tam ničím a nikým nerušeni v klidu a soukromí, po bližším seznámení se situací, Vám zkušený odborník/ice navrhne konkrétní kroky, které můžete pro své uzdravení podniknout a projevíte li zájem, můžete se domluvit na další spolupráci.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na našem webu v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí a ráda byste termín dříve, než v adiktologických ambulancích a AT poradnách, zajděte rovnou bez objednání na některou z otevřených skupin, které probíhají každé pondělí od 15 hodin v sananimském Káčku na Smíchově. Ty jsou dveřmi k další individuální spolupráci. Pokud jste s někým z pracovníků v minulosti spolupracovala, můžete přijít na skupinu, nebo rovnou zavolat a domluvit si termín konzultace:
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Mobil +420 605 240 501
Email: kacko@sananim.cz
Poradenská linka: +420 602 666 415
Pondělí - pátek, 13:00 - 17:00
Web: https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/kacko/
Další příležitostí, kam je možné bez objednání a čekání možné zajít, jsou motivační skupiny v Denním stacionáři SANANIM, které v pražských Holešovicích probíhají každé úterý a čtvrtek od 10:30 do 12:00, případně ve středu od 17:00 tamtéž, více na webu zařízení:
Denní stacionář SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
Mobil: +420 605 212 175
Pevná linka: +420 220 803 130
Email: stacionar@sananim.cz
Web: https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/stacionar/
Přidávám kontakt na svépomocné společenství uzdravujících se a uzdravených lidí se zkušeností se závislostí, na jejichž mítink/y můžete rovněž bez ohlášení přijít:
NA - Anonymní narkomani (Narcotics Anonymous)
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://www.na.org/
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/kontakt/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/kontakt/
Jak vidíte, příležitostí je na výběr, volba je na Vás.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/839-pecko-peri-pergo-piko-parno
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/2788/Akutni-ucinky-metamfetaminu
http://www.prevcentrum.cz/pervitin
https://www.prevcentrum.cz/informace-o-drogach/pervitin/
http://drogy.ful.cz/drogy/pervitin/
http://www.extc.cz/pervitin.html
http://www.angelfire.com/in/freelife/piko.html
Vykročte šťasnějším směrem, držím palce!
Amrit Sen.