Problém s drogami ??
Tom
Dobrý den, v 18 letech jsem měl problémy s pervitinem, dělal jsem to asi 4-5 měsíců poté jsem skončil ale poslední dobou jsem si dával vždy třeba 1 za 4 měsíce a nespal jsem celou noc, teď poslední dobou si dávám jednou po 14 dnech ale měl jsem problémy že jsem kolikrát nemohl kvůli pervitinu do práce, normálně chuť nemám ale když si dám alkohol mám prostě chuť si dát nosem… přemýšlím jestli nejsem závislí.. piju a potom mám chuť a chci se jak se říká spravit aby bylo lépe ale jak si dam už v tu dobu jsem na sebe naštvaný a vždy jdu třeba brzo domu a snažím se usnout, nechci to dělat a mám k tomu odpor ale když se napiju přijde prostě chuť si dát čáru, mám problém ? Je to už závislost ? Je mi 22 let a trvá to od 18 cti vždy když jsem se napil tak byla chuť ale nedělal jsem to tak často jako teď… chci mít cíle a něco dokázat v životě a nechci skončit na drogách

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tome,
podle toho, co píšete si dobře uvědomujete problém, který máte. Užitím alkoholu ztrácíte kontrolu nad svým chováním a pak máte tendence k užití pervitinu. Tato situace je určitě řešitelná, pokud jste rozhodnutý k řešení tohoto problému. Ve skryté poznámce se zmiňujete ještě o medikaci na úzkosti. V dané chvíli to nemusíte vůbec zaznamenat, ale z dlouhodobího hlediska si zaděláváte na problém nejen propadu nálad, ale také zátěž po somatické stránce na vnitřní orgány- játra, srdce, ledviny... Zvažte tedy osobní konzultaci s lékařem, který Vám předepisuje medikaci, nebo vyhledejte odbornou adiktologickou pomoc poblíž místa Vašeho bydliště. Pokud byste potřeboval kontakty, napište místo odkud jste ( okres) a můžeme Vám odkazy poskytnout. Konzultace může být pro Vás nezávazná, kde po sdělení informací od Vás, nabídne odborný pracovník vhodné léčebné postupy. Léčba může probíhat ambulantně nebo pobytem v léčebně. Záleží pak na Vašich možnostech a rozhodnutí, co si vyberete jako svou cestu k abstinenci, Nebuďte na to sám, ale nechte si pomoci.
Za Drogovou poradnu
HS