Mdma- šnupání, okamžitá bolest hlavy
T
Dobrý den,
bude to rok co si občasně na akcích dám mdma, ale momentálně od začátku léta to jsou třeba 3 dny vkuse, protože festivaly a začalo se mi dít při šňupání, že mi vystřelí bolest v hlavě v temenní části, až mi vyhrknou slzy, ale do pár sekund to odezní. Na co to může ukazovat? Moji přátele takový problém nemají.
Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Odpusťte, ale takto na dálku nedokážeme my, ani nikdo jiný odhadnout, natož určit, co, ani proč se Vám konkrétně děje.
Doporučuji Vám číst Vaši opakovanou zkušenost, jako varovný signál organizmu, že pro Vás drogy, respektive MDMA, není tím pravým ořechovým. V opačném případě se může stát, že se k potížím přibudou další, možná závažnější.
Zároveň byste měl situaci otevřeně konzultovat nejlépe s lékařem, nebo se zdravotníky některého kontaktaktního centra pro lidi, kteří užívají návykové látky, případně s pracovníky spádového terénního programu.
Buďte opatrný, MDMA (Extáze) - (3,4-methylenedioxy-methamphetamin), není ani nevinná, natož bezpečná droga. V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. U MDMA v krystalické formě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem vůbec MDMA neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA je celá řada, nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad má za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a může končit i smrtí.
Vyvarujte se rizikového sexu, vždy použijte kondom.
Pamatujte na to, že před užitím MDMA byste měl být vždy odpočatý, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Velmi důležité je si následně poctivě odpočinout, zdravě a vydatně se najíst a napít, osprchovat, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Odkaz: http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
Přeji Vám vše dobré, Amrit Sen.