HHC dojezd
Bb
Dobrý den,
28. července jsem byla na festivale, kde jsem v noci na sobotu užila liquid HHC v kombinaci s alkoholem. Nejsem zvyklá užívat drogy, proto jsem si nechtěně dala moc velkou dávku a prožila bad trip. Druhý den ráno jsem dorazila domů a začala jsem prožívat různé typy dojezdů - nerozeznávání co je a není realita, paranoia, úzkosti, nespavost, průjem, zimnice, moc teplo,.. Dnes je již pondělí a příznaky stále pokračují - naštěstí ne v takové intenzitě (i když jsem tedy dnes skoro celou noc nespala), ale vnímám, že nefunguji tak, jak jsem fungovala dříve, včera jsem se dokonce necítila jako já. Hloupost - užití drogy pod vlivem alkoholu - ovlivnila i moje vztahy doma. Potřebovala bych se proto poradit, za jakým lékařem se mám vydat, jelikož nechci ovlivňovat mé okolí a především se z tohoto stavu už dostat. Také by mne zajímalo, jestli je normální, že dojezdy trvají tak dlouho..
Děkuji Vám, za Váš čas.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Bb,
díky za dotaz.
Omlouvám se za pozdní odpověď a doufám, že jsou Vaše obtíže už pryč.
Kombiování látek, zvláště s alkoholem může být velmi nepříjemné. HHC je syntetický kanabinoid, tedy má uměle napodobovat účinky THC. Často jsou ale účinky mnohem silnější a nepříjemné a i následné dojezdy mohou "stát za to".
Dojezdy jsou u každého člověka nanejsvýš individuální záležitost. Někdo potíže popisuje v řádech hodin po akci ale nejsou výjimky ani po dobu několika dnů až týdnů. Opravdu záleží na člověku.
Doporučila bych Vám doplnit tekutiny, vitamíny (C,E) minerály (hořčík), dát si kvalitní jídlo a pokusit se vyspat. Pokud by fyzické problémy neustalvaly, obraťte se na svého praktického lékaře.
Co se týče psychických obtíží, můžete se obrátit na psychologa/pychoterapeuta co se zabívá i závislostní problematikou ( nemyslím si, že jste závislá po jednom experimentu, ale odborník, co se zabývá lidmi se závislostmi, bude lépe pracovat s Vašimi momentálními problémy). Čekací doby na terapii bývají dlouhé, pokud tedy nelpíte na osobním sezení, můžete vyzkoušet terapii online např. https://hedepy.cz/.
Doufám, že je Vám již dobře. Pokud byste potřebovala, určitě se ozvěte.
Markéta