Pervitin
To Zvladnu
Dobrý den,začala jsem užívat pervitin před 2,5lety prvně jsem si to dávala do pití ,,mixovala dring"pak jsem přešla na šňupání nosem a pak jak to chodí tak žilou.Beru každý den i denně opakovaně a když cítím že je mé tělo hodně unavene tak si jen zmirnim dávku abych šla spát.Znicilo mi to život!!!A konečně bych chtěla přestat vím že to nepůjde najednou ale postupne jen nevím kde začít.A hlavně nechci do léčebny jsem natolik silný člověk že to zvládnu i bez léčebny.Jen nevím jak mám začít prosím můžete tě nějak monitovat nebo jak se říká nasměrovat správným směrem děkuji....

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
co se týče vysazení pervitinu, příjemný stav to není, ale nehrozí abstinenční syndrom v podobě jako například u heroinu, tak jak to je známo z filmů. Pervitin je stimulující látka, organismus je jeho konzumací nadmíru nepřirozeně vybuzen, po vysazení tedy následuje silná únava, až vyčerpanost. Je zapotřebí doplnit vitaminy, minerály, dodržovat pitný režim a vyváženě jíst. Nechat organismus odpočinout. Po psychické stránce můžete očekávat rozlady nálad, emoční propad, neklid, nervozitu, úzkost. Můžete zkusit pít bylinné čaje (meduňka) působí sedativně. Pervitin je látkou, na kterou vzniká především silná psychická závislost, tudíž se dá předpokládat, že se budou průběžně po vysazení dostavovat ,,chutě" na další užití v různých intenzitách a frekvencích. Je třeba s nimi počítat, nezaleknout se, vydržet je a nechat odeznít.
Také je vhodné zlikvidovat zásoby, pokud doma ještě nějaké máte a celkově se odstřihnout od drogového světa a přátel.
Pokud byste si chtěla dojít o svém braní nezávazně popovídat, což bych doporučovala, můžete se obrátit na nejbližší Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog. K-centra nabízí poradenské služby bezplatně, nezávazně, lze přijít kdykoliv během provozní doby bez objednání a není třeba se něčím prokazovat, můžete tedy služeb využít zcela anonymně.
Neuvedla jste, ale kde žijete, tudíž nevím, kam Vás případně nasměrovat a jestli Vy sama víte, kam byste si mohla zajít. Pokud nevíte, můžete napsat znovu a uvést, jaká města máte poblíž, kontakty Vám rádi vyhledáme. Nebo sama můžete podívat zde: www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci zadat okres, město a druh (Kontaktní centrum).
V případě, že žijete v Praze, můžete se obrátit přímo na naše K-centrum, které spadá pod stejnou organizaci jako tato poradna, kam jste napsala. Viz kontakt: https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/kacko/.
Pokud se budete potřebovat na cokoliv doptat, klidně ještě napište.
Držím palce!
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová