Nebezpečně vysoká dávka drogy
E
Dobrý den,
ve svých 30 letech jsem se rozhodl, že si poprvé vyzkouším tvrdé drogy. I když jsem si plně uvědomoval nerozumnost mého rozhodnutí, tak jsem se snažil postupovat alespoň tak bezpečně, jak jen jsem dokázal. V posledních letech jsem vyzkoušel (vždy jedno a nebo "jen" pár dávek): MDA, MDMA, LSD a Kokainu. U všech požití jsem se snažil dodržovat rozumné časové rozestupy, aby se tělo stačilo alespoň trošku zregenerovat a já si tak mohl užít "lepšího" účinku dané drogy.
"Bohužel" se mi začalo stávat, že drogy na mě přestávají mít kýžený účinek. V listopadu jsem prožil vysokou dávku MDA (0.3-0.35g), která vyvolala lehký pocit štěstí, mírnou tachykardii, mírné pocení a velice lehký pocit štěstí. ("Kvalita" dávky byla vyzkoušená zkušenějšími osobami (zřejmě již i s vytvořenou tolerancí), na které měla ta samá substance a dokonce menší dávka žádoucí efekt).
V dubnu jsem znovu požití opakoval s tím, že jsem zvedl dávku MDA na 0.5g (což by měla být silná dávka i pro uživatele se silně vytvořenou tolerancí) a účinky byly identické; lehká tachykardie, lehké pocení, minimální pocity štěstí, které by měly být při výši dávky min. znatelné.
Tento měsíc jsem se rozhodl požít dávku pervitinu, jen abych zjistil, jestli si mé tělo nevybudovalo nějaký rychlý druh tolerance nebo nemám poškozené serotoninové transportery, z čehož mám v posledních dnech v
ohromný strach.
Substance pervitinu byla taktéž vyzkoušena (zmiňuji z důvodu, že v této věci se pravděpodobně nebude jednat o problém s kvalitou látky). Po požití dávky 0.4g pervitinu (zmíním, že se jedná o mé první požití této látky) se znovu dostavila mírná tachykardie, mírné pocení, mírné potlačení únavy, velice slabé pocity euforie (zřejmě jen psychosomatické, jako by se serotonin vůbec ve vyšších dávkách nevylučoval). Žádné další známé účinky jako ztuhnutí čelistí, bolesti hlavy, psychotické symptomy, psychomotorické symptomy se nedostavily.
V takto velké dávce jsem předpokládal, že droga by měla vyvolat alespoň některé z negativních účinků, ale nikoliv. Mám velkou obavu, že mé neurotransmitery nefungují správně a jsou poškozené.
Jak mohu sám na sobě alespoň trošku zjistit, že nedošlo k fyzickému poškození? (Ptám se spíše na "babskou radu", kterou bych na sebe mohl aplikovat, než navštivim odborníky)
Pokud se nedostavují žádné pozitivní ani negativní účinky, tak předpokládám, že jedno z nebezpečí by mohlo být předávkování, pokud bych dále zvyšoval dávky (osobně považuji výši posledních dávek za velice rizikové). Je to tak? Jaké je orientačně max. dávkování u MDA, MDMA a Pervitinu?
S kým bych mojí situaci mohl rozebrat? Mohu se případně spojit telefonicky ) emailem spojit s některým z lékařů tohoto portálu? (O tuto věc bych chtěl velice poprosit, pokud by to bylo možné)
Existuje možnost legálního chemického testu substance v ČR? Pokud taková možnost neexistuje, jakým způsobem si mohu ověřit chemické složení drogy sám?
Chtěl bych mít možnost alespoň svého neodborného ověření drogy před jejím požitím. Rozpustitelnost ve vodě a analýza barvy, tvaru, pachu... mi přijde velice nepřesná, téměř nepoužitelná a celkově vzato zbytečná.
Jsou legálně k dostání činidla pro kontrolu drogy MDA, MDMA?
Mnohokrát děkuji za odpověď.
V.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den E,
děkujeme za specifický dotaz a omlouvám se za pozdní odpověď. Upřímně Vaše dotazy nejsou v této rovině zodpověditelné. Veškeré testy, ať se jedná o Váš zdravotní stav nebo o testování drog je vždy na odborném zařízení nebo přímé spolupráci s konkrétním požadavkem vyšetření. Na "babské rady" bych se nespoléhala, zdraví máte jen jedno. Moc ráda bych Vám dala kontakt na lékaře, který se tomuto více věnuje. V tuto chvíli na internetové poradně bohužel žádný lékař nebo farmakolog neodpovídá a není mi známa konkrétní osoba, na kterou bych Vás odkázala. Mohu Vám poskytnout kontakty na adiktologická zařízení, která i spolupracují s lékaři v místě Vašeho bydliště. Pak je možnost se obracet na Toxikologické informační středisko v Praze https://www.tis-cz.cz/index.php, kde by Vám pomohli vyřešit otázku testování drog. Testování drog v domácích podmínkách je opravdu na hraně zákona a může být i rizikové, právě kvůli neodbornému přístupu.
Přesto děkujeme za ocenění naší práce (ve skryté poznámce).
Za Drogovou poradnu
HS