Bolesti, deprese
Tintin
Dobrý den. V roce 1998 jsem měl vážný úraz. Pád z lešení. Hrozila mi amputace dolní končetiny. Výměna kolenního kloubu je prý riziková. Stehenní kost jsem měl zalomenou na dvakrát a mám problém i s kyčelním kloubem. Od té doby beru Tramabene kapky,ale že začátku jsem bral prášky MST a nějaké morfiové kapky. Bolesti poslední dobou jsou už nesnesitelné a já už v žádném případě nechci brát morfiové medikamenty. Pracuji různě po brigádách,ale už to prostě nedávám. Dokonce jsem chtěl nohu uříznout,ale prý bych mohl cítit bolesti stále i po amputaci nohy. Mám z toho deprese,nemohu spát a prostě nevím co dál. Už nevím na koho se obrátit. Mohu dodatečně dodat i lékařskou zprávu,aby jste věděli více. Předem děkuji za odpověď a zdraví Vás Tintin.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tintine,
ráda bych se omluvila za čekání na odpověď a vážím si sdílení Vašeho příběhu.
Nejsem si jistá, zda již spolupracujete s nějakým Centrem bolesti nebo s nějakým psychiatrem? Pokud ano, obracela bych se přímo na ně. V druhém případě předpokládám, že zvažujete přejít z opiátových léků na substituční medikaci a případně psychiatrickou péči. Pokud napíšete okres Vašeho bydliště, tak Vám můžeme dát kontakty na příslušná zařízení. Ze substitučních preparátů se nabízí nejvíce buprenorfin nebo metadon. Doporučení k léčbě na daném preparátu závisí na psychiatrovi. Určitě je dobré na konzultaci přinést i lekařské zprávy s dosavadní léčbou. Léčba je většinou hrazená přes zdravotní pojištění s minimálním doplatkem na medikaci. Doba přijetí do programu je různě dlouhá. Může se stát, že budete zapsán v pořadníku. Zájemců o substituční léčbu je více než volných kapacit. Přesto bych neztrácela naději a oceňuji, že to nevzdáváte a chcete si pomoci i jinak.  Budu ráda, když dáte vědět o sobě, abychom Vám mohli dát odkazy.
Za poradnu
HS