Škodlivost konopných potravin?
Jan
Dobrý den,chci se zeptat jestli občasné užívaní HHC potravin(Maximálně 2x měsíčně)něčemu v těle škodí.Když se to neinhaluje kouřem tak by to nemuselo být tak závadné pro organismus jako kouření ne?Vím že to může zpusobit některé psychické komplikace nebo porušit paměť.Ale silně dbám na Harm reduction.Proto mě zájímá jestli to má i jiné než psychické dopady.Může se stát něco horšího než to že mi budu mít negativní psychický zážitek a horší paměť?

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Jane,
Děkujeme za Váš dotaz.
I příležitostná konzumace drog nese svá rizika. I když udáváte, že konzumujete HHC relativně zřídka, stále je možné, že i nepravidelné užívání bude mít negativní dopad na vaše zdraví.
Nevím, jakou formou HHC užíváte, takže nemůžu hodnotit.
HHC může mít závažnější rizika než běžná marihuana, protože se jedná o syntetickou (tedy uměle) vyrobenou napodobeninu, která se řadí mezi psychoaktivní látky. Snaží se uměle napodobit účinky THC, ale může se docílit mnohem silnějšího a nebezpečnějšího účinku. Takže kromě psychických a kognitivních problémů, které zmiňujete a které vnímám jako zásadní, si můžete způsobit i jiné komplikace jako: zvýšení srdeční tep, zvracení, nevolnost, zmatenost a neklid.
I když si dáváte delší pauzy mezi užíváním a necítíte závislost, stále existuje riziko, že opakovaným užíváním si můžete způsobit výše zmíněné problémy.
Proto bych Vám doporučila ideálně neužívat ani výjimečně. Chápu ale, že někdy situace, kdy si dáte nastane. Potom si dopřejte klidový režim, dejte tělu čas na regeneraci - doplňte potřebné vitamíny, kvalitní jídlo a dostatek spánku.
Dávejte na sebe pozor a pokud budete potřebovat, klidně se na nás znovu obraťte.
Markéta