Špatná nálada
Naty
Dobrý den, nejsem si úplně jistá jak položit otázku…
Na začátku roku jsme s přítelem na oživení sexu začali experimentovat s různými látkami. Zkusili jsme marihuanu, kokain, MDMA a pervitin. Téměř vždy bylo vse ok, žádné dojezdy, žádné trable, ale párkrát se stalo, že jsme díky malé informovanosti přehnali množství nebo udělali krátkou mezeru mezi užíváním.
Naposledy jsme měli MDMA před pěti týdny, vše ok, přes dvěmi týdny pervitin, který jsme užili rektálně…domnívám se, že právě kvůli rektálnímu užití jsme neodhadli množství a přehnali to. Nějak jsme se z toho vyhrabali, ale oba nejsme schopni 100% naskocit do normálu, i když jsme si to nepřipouštěli. Jsme na sebe nepříjemní, podrazdeni, do ničeho se nám nechce, partner nemá moc chuť na sex, já naopak velkou a tam dost narážíme…u sebe už mám pocit, ze mám vyloženě deprese.
Jsou to následky užití, i když jsou to už dva týdny? Jak si mohu pomoci se dostat do normálu? Strava, vitaminy, činnosti? Nebo už je to trvalé?
Děkuji

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz. Příznaky, které popisujete po 2 týdnech od vysazení pervitinu jsou celkem běžné. Trvalé rozhodně nebudou a časem opět odezní. Užívání drog je vždy nejdříve bezproblémové, potíže přicházejí později. Je skvělé, že se snažíte užívání kontrolovat! Někdy to jde, někdy ne - to časem poznáte sami.
Z mojí zkušenosti z praxe mám za to, že po pervitinu se tělo i mysl regeneruje minimálně 1-2 měsíce. Časté užívání MDMA může vaši psychiku taky hodně rozkolísat. Zde bych doporučila užití 2-max 4x do roka. Pokud k tomu přidáte THC a kokain může se snadno stát, že na každý druhý víkend tu máte naplánovaný malý výlet. To samozřejmě nějakou dynamiku do vašeho života přinese. Jeden z vás může chtít zvyšovat frekvenci, druhý snižovat....
Za samotným užíváním mohou být další otázky. Co vám droga přináší? Co vám v životě chybí?
Ve vašem případě bych vám doporučila adiktologickou léčbu zaměřenou na kontrolované užívání. Nepíšete, z jakého města jste, níže vám posílám kontakt na pražské zařízení, kde můžete získat informace i odbornou pomoc. Tu by bylo dobré vyhledat, zvlášť, když se necítíte dobře.
Adiktologická ambulance, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
tel.: 724 521 913
mobil: 724 521 913
Pokud se nedovoláte, prosíme o zaslání SMS a trpělivost. Ozýváme se hned, jak je to možné. Děkujeme za pochopení!
e-mail: klinika@sananim.cz
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková