Péče o žíly
coco
Dobrý den, chodím pravidelně dávat plazmu, a chtěla bych se zeptat, zda mohu svým žílám, které tím namáhám, poskytnout nějakou speciální péči - pro jejich zdraví a proti jizvám.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Coco,
děkujeme za dotaz.
Co se týče podpory žilního systému. Doporučila bych Vám doplňovat vitamíny z pestré stravy, zvláště po odběru. Jídlo by mělo být vždy primárním zdrojem. Jako doplněk můžete vyzkoušet např. vitamín C, E nebo kyselinu listovou. Dále pomůže dostatečný příjem tekutin.
Konkrétní doplňky stravy na podporu cévního systému Vám nedoporučím. Zkonzultujte jejich nutnost v odběrovém centru, kam chodíte plazmu darovat.
Pokud máte již viditelné jizvy, můžete místa 1-3x denně masírovat mastí s mastným základem nebo klasickým vepřovým sádlem. Existují i speciální krémy, které mají větší hojivou funkci např. https://www.benu.cz/contractubex-kozni-podani-gely-1x20gm. Jizvy by měly mizet do cca 3-4 měsíců. Teď v létě je dobré na ta místa používat oplavocací krém s vyšším SPF.
Říkám si, jestli jste narazila na naši poradnu jen tak nebo máte nějakou zkušenost s návykovými látkami, přeci jen, jsme drogová poradna. Pokud by tomu tak bylo, jistě víte, že plazmu darovat nesmíte a případné zatajování informací před odběrem, by mohlo nést následky.
Snad tedy stačí takto.
Pokud byste potřebovala, klidně se ještě ozvěte.
Markéta