Prilezitostna extaze
Prase
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jestli když si dám maximalně jednou měsíčně max 2 tablety extaze (někdy mam pauzu 3 měsíce, někdy si dám pouze jednu tabletu, je to různé) z “ověřených” zdrojů, může mě to ovlivnit do budoucna? A jakým způsobem?
Je mi 25, poprvé jsem to měl ve 23 a vždy si dávám pouze na větší akci - závislosti se tedy nebojím, dokážu fungovat bez toho, a mám to opravdu spojené pouze s festivalama atd.
Ten pocit je super, hlavně energie a všechno je prostě růžové, to asi nemusím popisovat.
Je pravda, že den potom mám špatnou náladu, nic se mi nechce a přemýšlím o smyslu života.
Proto bych chtěl vědět, zda-li když si to dám i jen 2x do roka, může mě to nějak ovlivnit?
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Prase,
Děkujeme za Váš dotaz.
I příležitostná konzumace drog nese svá rizika. I když jste si zatím extázi bral relativně zřídka, stále je možné, že i nepravidelné užívání  může mít negativní dopad na vaše zdraví.
Extáze patří do skupiny stimulantů - může dočasně zvýšit náladu, energii a společenskost. Nejznámější je nejspíše pro svoje euforizující účinky. Kromě nich s sebou ale nese riziko krátkodobých vedlejších účinků jako je: zvýšený tep, suchost v ústech, nespavost, zvýšenou tělesnou teplotu atd.
Z dlouhodobého hlediska je hlavní riziko v možnosti vzniku úzkostných poruch, depresí a mohou se objevit problémy s pamětí.
I když si dáváte delší pauzy mezi užíváním a necítíte závislost, stále existuje riziko, že opakovaným užíváním si můžete způsobit výše zmíněné problémy.
Proto bych Vám doporučila ideálně neužívat ani vyjímečně. Chápu ale, že někdy situace kdy si dáte nastane. Potom si dopřejte klidový režim, dejte tělu čas na regeneraci - doplňte potřebné vitamíny, kvalitní jídlo a dostatek spánku.
Držím Vám palce a ať se daří, kdybyste potřeboval, určitě se ozvěte.
Markéta